سایر مصوبات دهه اول ابان 1400

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

سایر مصوبات

منتشره از تاریخ

1400/08/01 لغایت 1400/08/11

در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

 

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص حمایت از کشاورزان حاصلخیزی، خاک و تغذیه گیاهی   

نظریه‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» 

 

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص حمایت از کشاورزان حاصلخیزی، خاک و تغذیه گیاهی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22310-01/08/1400

شماره 020/15724 – ۱۴۰۰/۷/۱۸

وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان برنامه‌وبودجه کشور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۲ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، به‌منظور حمایت از کشاورزان، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهی به شرح ذیل تصویب کرد:

۱) شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجاز است نسبت به فروش اعتباری کودهای فسفاته و پتاسه به کارگزاران فروش در اقصی نقاط کشور اقدام نماید.

تبصره (۱): مدت‌زمان فروش اعتباری حداکثر (۶۰) روز می‌باشد.

تبصره (۲): پس از انقضای مدت (۶۰) روز و تسویه‌حساب کارگزار با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، فروش اعتباری مجدد به کارگزار امکان‌پذیر می‌باشد.

تبصره (۳): با عنایت به یارانه‌ای بودن کودهای فسفاته و پتاسه موضوع این مصوبه، کارگزاران می‌بایست معادل ارزش کود دریافتی، ضمانت‌نامه معتبر به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تسلیم نمایند.

۲) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تأمین ده هزار میلیارد (10000000000000) ریال تسهیلات جهت تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی با نرخ ترجیحی (۱۲) درصد برای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اقدام نماید.

تبصره (۱): سازمان برنامه‌وبودجه کشور مکلف است بازپرداخت اصل و سود تسهیلات موضوع این بند را تضمین نماید.

تبصره (۲): وزارت جهاد کشاورزی مکلف است یارانه موردنیاز پرداخت تسهیلات موضوع این بند را از محل منابع قانونی در اختیار تأمین نماید.

۳) دستورالعمل فروش اعتباری کودهای فسفاته و پتاسه در چارچوب این مصوبه حداکثر ظرف مدت یک هفته از ابلاغ آن، توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با همکاری دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی تهیه و پس از تأیید، از سوی رئیس شورا و وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می‌گردد.

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ـ سیدجواد ساداتی‌نژاد

 

نظریه‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22313 – 05/08/1400

1008 [توضیح اینکه شماره‌های فوق مربوط به ترتیب درج در روزنامه رسمی کشور می‌باشد.]

شماره ۶۳۴۲۱/هـ ب ـ ۱۴۰۰/۸/۳

حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۴۸۹۰۰/ت ۵۹۰۰۱ هـ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۹، موضوع: «تعیین هزینه نسخه‌پیچی الکترونیکی در داروخانه‌ها »، متعاقب بررسی‌ها و اعلام‌نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این‌جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«بر اساس قوانین مختلف ازجمله بند «ن» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنـظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب ۱۳۹۳ ـ طرح و تصویب هرگونه مصوبه که دارای بار مالی برای دستگاه‌های اجرایی باشد، مستلزم تأمین بار مالی قبل از تصویب مصوبه است. بنابراین، متن مصوبه مبنی بر تکلیف سازمان‌های بیمه‌گر پایه به پرداخت مبلغ چهل هزار ریال بابت ثبت الکترونیک هر نسخه به داروخانه، از حیث دارا بودن بار مالی برای سازمان‌های مزبور و عدم پیش‌بینی قبلی آن در قانون بودجه سال جاری یا به دیگر طرق مقرّر در قانون، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

قوانین دهه دوم اسفند ۱۴۰۲

قوانین منتشره از 1402/12/11 لغايت 1402/12/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   قانون الحاق يک بند به تبصره…

سایر مصوبات دهه اول اسفند ۱۴۰۲

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1402/12/01 لغایت 1402/12/10 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   مصوبات جلسه پنجاه سوم…
keyboard_arrow_up