قانون اجباری شدن نصب شارژر خودروهای الکتریکی در ساختمان ها در بریتانیا

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

قانون اجباری شدن نصب شارژر خودروهای الکتریکی در ساختمان ها در بریتانیا

(Electric Vehicle (EV) Charging Legislation in the UK)

قانون-اجباری-شدن-نصب-شارژ-خودرو

بریتانیا به‌منظور تأمین زیرساخت‌های وسایل نقلیه الکتریکی مقرره‌های مربوط به ساختمان را که مصوب 2010 بوده به‌روزرسانی کرده است تا مالکان بریتانیایی، ساختمان‌های آینده را به شارژرِ الکتریکی خودرو مجهز نمایند؛ بر همین اساس دولت انگلستان در اقدامی پیشگامانه این موضوع را اجباری کرده است تا الزامات نصب نقاط شارژ (Electric Vehicle)  لازم‌الاجرا گردد. این قانون توسط دولت بریتانیا از ژوئن 2022 به‌عنوان اصلاح بخشی از مقررات ساختمانی به اجرا درآمده است.

علت وضع قانون شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا آن است که در سال 2021، دولت، فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را برای سال‌های 2030 تا 2040 ممنوع اعلام کرد. بر این اساس ساختمان‌ها، ازجمله ساختمان‌هایی که تغییر کاربری داده‌اند، خانه‌های مسکونی نوساز و خانه‌های بازسازی شده می­بایست دارای پارکینگ با نقطه شارژ  باشند. هر نقطه‌ شارژ باید قادر به ارائه‌ توان خروجی معقول باشد و بر روی یک مدار اختصاصی اجرا گردد و با تمام خودروهایی که نیاز به دسترسی به شارژ دارد نیز سازگار باشد.

دولت بریتانیا درصدد است که اغلب زیرساخت‌های شارژ الکتریکی به صورت خصوصی تأمین شود و برای تشویق بخش‌ خصوصی، مقررات جدید در این خصوص وضع و اطمینان حاصل شود که همه ساختمان‌ها مجهز به شارژ الکتریکی هستند. پیش از این، هیچ الزام قانونی در بریتانیا برای مجهز شدن ساختمان‌ها به نقاط شارژ وجود نداشت و تنها برخی از شهرها این قانون را اجرا می‌کردند.

منبع:

Pod point

مترجم:

دکتر مهدیه وجدانی‌فخر

 

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت

“انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت” Contracting for Price Fluctuations   یادداشت سردبیر نوسانات شدیدِ قیمت همواره موجب بی‌ثباتی‌هایی…
keyboard_arrow_up