آخرین مصوبات هیئت دولت – دهه دوم آبان 98

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

مصوبات هیئت دولت منتشره از

1398/08/11 لغايت 1398/08/20

در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران

 

اساس‌نامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت        

اصلاح ماده (۴۲) آیین‌نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز      

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون حمایت از حقوق معلولان

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان

اصلاح بند های (۷) و (۸) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش

 

 

 

اساس‌نامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21737-11/08/1398

شماره ۹۷۰۵۹/ت۵۶۸۹۶هـ ـ۱۳۹۸/۸/۱

وزارت نفت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۷/۳ به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده (۱۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت ـ مصوب ۱۳۹۱ـ، اساس‌نامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت را به شرح زیر تصویب کرد:

 

اساس‌نامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت

ماده ۱ـ صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت که از این پس در این اساس‌نامه «صندوق» نامیده می‌شود، مؤسسه‌ دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل بوده و طبق مفاد این اساس‌نامه اداره می‌شود.

ماده ۲ـ هدف صندوق، پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی، غرامت تأمین آتیه، تأمین رفاه، بیمه درمان و سلامت کارمندان و بازنشستگان عضو صندوق و ارائه سایر خدمات وفق مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط، مصوبات هیئت‌امنا و ضوابط داخلی صندوق از طریق به کار انداختن و بهره‌برداری از وجوه بازنشستگی، پس‌انداز و تأمین آتیه کارمندان صنعت نفت و سایر منابع و وجوه با حفظ و افزایش توان مالی صندوق می‌باشد. خدمات و فعالیت‌های صندوق شامل موارد زیر است:

۱ـ دریافت کسور بازنشستگی کارمندان (سهم کارمند و کارفرما)، کسور پس‌انداز و تأمین آتیه کارمندان (سهم کارمندان و کارفرما)، دریافت سرانه خدمات درمانی و رفاهی از واحدهای تابعه صنعت نفت و شرکت‌های واگذارشده و یا در حال واگذاری آن به بخش غیردولتی که مایل به حفظ ارتباط خود با صندوق می‌باشند بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط.

۲ـ دریافت کسور بازنشستگی افرادی که عضویت آن‌ها طبق قانون و مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط و با تصویب هیئت‌امنا در صندوق پذیرفته‌شده باشد.

۳ـ کسر و دریافت کسور تأمین آتیه کارمندان و بازنشستگان (سهم کارمند و کارفرما) .

۴ـ پرداخت مستمری به کارمندان بازنشسته و بازماندگان کارمندان متوفی بر اساس مقررات موضوعه.

۵ ـ ارائه خدمات درمانی، معیشتی و رفاهی کارمندان بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان و همچنین بازماندگان کارمندان متوفی بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به هزینه کارفرمای ذی‌ربط.

۶ ـ پرداخت وام و تسهیلات به کارمندان شاغل و بازنشسته از طریق بانک‌های عامل و همچنین مطالبات صندوق پس‌انداز آنان بر اساس مصوبات مربوط.

۷ـ پرداخت غرامت و هرگونه مزایای صندوق تأمین آتیه به کارمندان بازنشسته و شاغل.

۸ ـ پرداخت وام و تسهیلات مسکن و وام‌های ضروری به کارمندان و بازنشستگان از طریق بانک‌های عامل.

۹ـ خرید، فروش، اجاره، استجاره و رهن اموال منقول و غیرمنقول در داخل و خارج کشور.

۱۰ـ تملک، احداث، تجهیز، توسعه، تکمیل، تعمیر، اداره و بهره‌برداری از تأسیسات و اماکنی که صندوق جزئاً یا کلاً در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

۱۱ـ انجام فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی و مالی از جمله سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از منابع و وجوه در اختیار صندوق به منظور کسب درآمد در داخل و خارج کشور.

۱۲ـ ایجاد، تأسیس و اداره مؤسسات و شرکت‌های خدماتی، پیمانکاری، ساختمانی، تولیدی، بازرگانی و نظایر آن در داخل و خارج از کشور به منظور کسب درآمد.

۱۳ـ ادغام یا انحلال مؤسسات و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق.

۱۴ـ افتتاح هر نوع حساب و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خارجی و یا داخلی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

۱۵ـ عقد هرگونه قرارداد خدماتی، مشاوره‌ای، فنی، مالی، حقوقی، پیمانکاری، تأسیساتی، ساختمانی و تأمین کالا و مواد با اشخاص و مؤسسات و شرکت‌ها.

۱۶ـ انجام سایر خدماتی که به موجب ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های مصوب و یا حسب توافقات و قراردادهای منعقده با اشخاص حقیقی و حقوقی به عهده صندوق ‌گذارده شده یا می‌شود.

۱۷ـ مشارکت با اشخاص و نهادها، مؤسسات و سازمان‌های دولتی، غیردولتی و عمومی در موضوع فعالیت صندوق.

۱۸ـ خرید و فروش اوراق مشتقه مالی بهادار و اوراق مشارکت مؤسسات و شرکت‌ها.

۱۹ـ دریافت هر نوع کمک، اعتبار و وام از شرکت‌های تابعه وزارت نفت و سایر بخش‌ها، قبول صلح و هبه و پذیرش سهام.

۲۰ـ ارائه تسهیلات مالی از طریق بانک‌های عامل و در چهارچوب ضوابط، مقررات و مصوبات.

۲۱ـ اخذ تسهیلات اعتباری و مالی اعم از ریالی و ارزی.

۲۲ـ سایر اموری که برای نیل به هدف صندوق و انجام وظایف فوق و اداره وجوه امانی نزد صندوق‌ها و اداره صندوق لازم و ضروری باشد.

ماده ۳ـ مدت فعالیت صندوق نامحدود است.

ماده ۴ـ مرکز اصلی صندوق در تهران است و در صورت لزوم در هریک از نقاط داخل کشور نسبت به ایجاد و یا انحلال دفتر و یا نمایندگی اقدام می‌گردد.

ماده ۵ ـ اموال، وجوه، درآمدها و دارایی‌های صندوق متعلق به شخصیت حقوقی صندوق بوده و مطلقاً جزو اموال، وجوه، درآمدها و دارایی‌های دولت و وزارت نفت و شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه آن و یا سایر اشخاص نمی‌باشد. کلیه اموال، وجوه، درآمدها و دارایی‌های صندوق به هر مبلغ و به هر صورت و کیفیت به هیئت‌امنای صندوق به عنوان امین سپرده‌شده تا با مراعات کامل منافع و مصالح صندوق نگاهداری و صرفاً برای تحقق اهداف صندوق به کار گرفته شود. این اموال، وجوه، درآمدها و دارایی‌ها از جمله عبارتند از:

۱ـ دارایی‌های غیرجاری منقول و غیرمنقول استهلاک‌پذیر، استهلاک ناپذیر، مشهود و نامشهود و همچنین دارایی‌های جاری، حقوق و امتیازات متعلق به صندوق‌ها.

۲ـ وجوه دریافتی بابت کسور بازنشستگی، پس‌انداز و تأمین آتیه اعم از سهم کارمندان و کارفرما.

۳ـ وجوهی که شرکت‌های تابعه وزارت نفت و کارمندان آنها بر اساس مقررات صنعت نفت به صندوق پرداخت نموده و یا ملزم به پرداخت می‌باشند.

۴ـ وجوه حاصل از اخذ خسارات و جرائم مالی برابر قوانین و مقررات.

۵ ـ وجوهی را که شرکت‌های خصوصی شده، بر اساس مقررات صنعت نفت و تعهد خود به صندوق پرداخت نموده یا ملزم به آن می‌باشند.

ماده ۶ ـ اعضای صندوق عبارتند از:

۱ـ کلیه کارمندان شاغل شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شرکت‌های واگذارشده که کسور بازنشستگی آنان به صندوق واریز می‌شود.

۲ـ کلیه افراد واجد شرایط که عضویت یا انتقال سوابق آنان بر اساس قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های موضوعه، موردقبول صندوق قرارگرفته و وجوه مربوط را به صندوق پرداخت نموده‌اند.

۳ـ کلیه بازنشستگان و از کارافتادگان موضوع بند های (۱) و (۲) این ماده .

۴ـ کلیه کارمندان صنعت نفت و یا سایر افراد واجد شرایط که کسور پس‌انداز و تأمین آتیه را به صندوق می‌پردازند.

تبصره ـ بازماندگان اعضای مذکور در بند های (۱)، (۲) و (۳) این ماده حسب مقررات، آیین‌نامه‌ها و مصوبات صندوق از امتیازات ذی‌ربط بهره‌مند می‌گردند.

ماده ۷ـ ارکان صندوق عبارتند از:

۱ـ هیئت‌امنا.

۲ـ هیئت‌رئیسه.

۳ـ حسابرس مستقل و بازرس قانونی.

ماده ۸ ـ اعضای هیئت‌امنای صندوق به شرح زیر است:

۱ـ وزیر نفت (رئیس) .

۲ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی.

۳ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

۴ـ اعضای اصلی هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران (در غیاب اعضای اصلی،

اعضای علی‌البدل) .

۵ ـ مدیران عامل سه شرکت اصلی دیگر تابعه وزارت نفت.

۶ ـ دو تن از بازنشستگان صنعت نفت به انتخاب وزیر نفت.

تبصره ۱ـ دبیرخانه هیئت‌امنا، مستقر در امور مجامع شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

تبصره ۲ـ جلسات عادی هیئت‌امنا سالی دو بار جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به عملیات و صورت‌های مالی سال قبل و گزارش فعالیت‌های هیئت‌رئیسه همراه با گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی صندوق و همچنین تصویب بودجه سال بعد و انجام سایر اقدامات مذکور در این اساس‌نامه با دعوت رئیس هیئت‌امنا تشکیل می‌گردد. هیئت‌امنا در صورت ضرورت، به دعوت رئیس هیئت مذکور یا به درخواست حداقل دو نفر از اعضای هیئت‌امنا و یا حداقل سه نفر از اعضای هیئت‌رئیسه و یا حسابرس مستقل و بازرس قانونی صندوق به صورت فوق‌العاده نیز تشکیل جلسه می‌دهد. حضور رئیس هیئت‌رئیسه که از این پس «رئیس هیئت» نامیده می‌شود و اعضای هیئت‌رئیسه در جلسات هیئت‌امنا بدون حق رأی بلامانع است.

ماده ۹ـ اختیارات و وظایف هیئت‌امنا به شرح زیر است:

۱ـ راهبری، تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان صندوق.

۲ـ انتخاب و عزل اعضای هیئت‌رئیسه.

۳ـ انتخاب و عزل حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تعیین حق‌الزحمه آنها.

۴ـ تصویب ضوابط و مقررات صندوق در خصوص امور مالی، معاملاتی، سرمایه‌گذاری، اداری و استخدامی و نظایر آن.

۵ ـ تصویب تشکیلات کلان و نظام‌نامه‌ها و برنامه‌های راهبردی، بودجه سالانه، صورت‌های مالی و گزارش عملکرد صندوق.

۶ ـ تصویب شرایط و نحوه اخذ و اعطای هرگونه تسهیلات اعم از داخلی و خارجی.

۷ـ اتخاذ تصمیم نسبت به هر موضوعی که در دستورجلسه هیئت‌امنا قرار گیرد در چهارچوب مصوبات قانونی.

۸ ـ بررسی و اظهارنظر نسبت به نتایج حاصل از گزارش‌های مربوط به ارزیابی و محاسبه خالص ارزش فعلی دارایی‌های صندوق و مقایسه آن با خالص ارزش فعلی تعهدات صندوق مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای.

۹ـ اتخاذ تصمیم درباره صلح دعاوی، تعیین داور و ارجاع دعاوی به داوری.

۱۰ـ تعیین حداقل نرخ بازده داخلی مورد انتظار از منابع صندوق و همچنین نرخ بازده موردقبول طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری.

ماده ۱۰ـ هرگونه تغییر و یا اصلاح مواد این اساس‌نامه به پیشنهاد هیئت‌امنا و پس از تأیید وزیر نفت، با تصویب هیئت‌وزیران می‌باشد.

ماده ۱۱ـ هیئت‌رئیسه صندوق مرکب از یک نفر رئیس هیئت و شش نفر عضو اصلی دیگر می‌باشد. دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند که در غیاب اعضای اصلی به جای آنان در جلسات شرکت می‌نمایند. کلیه اعضای هیئت‌رئیسه از بین کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت و در صورت لزوم، متخصصین خارج از صنعت نفت توسط هیئت‌امنا انتخاب و با حکم وزیر نفت منصوب می‌شوند. رئیس هیئت نیز از میان اعضای اصلی توسط هیئت‌امنا انتخاب و با حکم وزیر نفت منصوب می‌شود.

تبصره ۱ـ کلیه اعضای هیئت‌رئیسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های مالی، حسابداری، اقتصاد، حقوق، علوم بانکی، بیمه، مدیریت، گروه پزشکی و یا فنی و مهندسی بوده و حداقل دوسوم آنها دارای پانزده سال سابقه فعالیت در صنعت نفت باشند. رئیس هیئت به صورت موظف انجام وظیفه می‌نماید.

تبصره ۲ـ اعضای هیئت‌رئیسه در اولین جلسه، از میان خود یک نفر را به عنوان نایب‌رئیس انتخاب می-کنند. نایب‌رئیس در غیاب رئیس هیئت‌رئیسه، اداره جلسات را برعهده دارد.

تبصره ۳ـ در غیاب اعضای اصلی، اعضای علی‌البدل حق رأی خواهند داشت.

تبصره ۴ـ تمامی اعضای هیئت‌رئیسه، به استثنای کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه آن، در زمان تصدی نباید هیچ شغل و یا سمتی در خارج از صندوق اعم از دولتی و غیردولتی و یا مشاوره‌ای یا عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌های دیگر که فعالیت مشابه یا مرتبط با فعالیت‌های صندوق دارند، داشته باشند.

ماده ۱۲ـ اداره جلسات هیئت‌رئیسه با رئیس هیئت و در غیاب وی با نایب‌رئیس هیئت می‌باشد. دبیر هیئت‌رئیسه نیز از میان اعضا یا خارج از آن توسط هیئت‌رئیسه انتخاب می‌شود.

تبصره ـ هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه در صورت عدم حضور در جلسات هیئت‌رئیسه به مدت دو ماه متوالی یا چهار ماه متناوب بدون عذر موجه به تشخیص رئیس هیئت و تصویب هیئت‌امنا مستعفی شناخته می‌شود.

ماده ۱۳ـ مدت عضویت اعضای هیئت‌رئیسه سه سال می‌باشد که پس از انقضای دوره تصدی و تا زمان تعیین و انتصاب اعضای جدید هیئت‌رئیسه عهده‌دار انجام وظایف مقرر در این اساس‌نامه خواهند بود. در صورت استعفا، عزل، فوت و حجر هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه، به ترتیب مقرر در این اساس‌نامه ظرف یک ماه نسبت به تعیین جانشین وی اقدام خواهد شد. انتخاب مجدد اعضا برای دوره‌های بعدی بلامانع است.

ماده ۱۴ـ جلسات هیئت‌رئیسه حداقل ماهی یک‌بار با دعوت رئیس هیئت یا

نایب‌رئیس هیئت تشکیل می‌گردد. در صورت ضرورت، تشکیل جلسات به درخواست دو نفر از اعضای هیئت‌رئیسه و یا بازرس قانونی نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

ماده ۱۵ـ جلسات هیئت‌رئیسه با حضور رئیس هیئت و در غیاب وی با حضور

نایب‌رئیس هیئت رسمیت می‌یابد. تعداد اعضای حاضر در هر یک از جلسات هیئت‌رئیسه نباید کمتر از پنج نفر باشد. تصمیمات هیئت‌رئیسه با رأی موافق حداقل چهار نفر از اعضا معتبر می‌باشد.

تبصره ـ رئیس هیئت‌رئیسه موظف است پس از هر جلسه یک نسخه از کلیه مصوبات هیئت‌رئیسه از جمله مصوباتی که در مقام مجمع عمومی شرکت‌های تابعه صادر می‌شود را برای وزیر نفت ارسال نماید. مصوبات مذکور در صورتی لازم‌الاجرا خواهد بود که به تشخیص وزیر با قوانین و مقررات و سیاست‌ها و راهبردهای وزارت نفت و اهداف صندوق مغایرت نداشته باشد.

ماده ۱۶ـ به جز مواردی که جزو اختیارات هیئت‌امنا است، هیئت‌رئیسه در حدود مقررات و مفاد این اساس‌نامه دارای همه گونه اختیارات برای اداره امور صندوق می‌باشد و می‌تواند در حدود موضوع و در چهارچوب ضوابط و مقررات با رعایت صرفه و صلاح صندوق اتخاذ تصمیم نماید. از جمله وظایف و اختیارات هیئت‌رئیسه به شرح زیر است:

۱ـ حفظ و صیانت از منابع و وجوه در اختیار و افزایش توان مالی صندوق.

۲ـ اجرای تصمیمات هیئت‌امنا.

۳ـ تهیه و تنظیم خط‌مشی و برنامه‌های کلان صندوق و ارائه آن به هیئت‌امنا جهت بررسی و تصویب.

۴ـ اخذ تصمیم در مورد نحوه به‌کارگیری و سرمایه‌گذاری وجوه و منابع صندوق از طریق تأسیس شرکت‌ها و یا مشارکت در شرکت‌های خصوصی، عمومی و دولتی و اتخاذ کلیه تصمیمات و اقدام مقتضی در این مورد.

۵ ـ تهیه و تأیید برنامه و بودجه، گزارش عملکرد و صورت‌های مالی سالانه صندوق و ارائه آن به هیئت‌امنا جهت تصویب.

۶ ـ ارائه وام و تسهیلات مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق بانک‌های عامل در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوط با رعایت صرفه و صلاح صندوق.

۷ـ تأسیس دفتر یا نمایندگی در داخل یا خارج کشور.

۸ ـ پیشنهاد اخذ هرگونه وام و اعتبار از منابع داخلی و خارجی از طریق بانک‌های عامل به هیئت‌امنا.

۹ـ بررسی و تصویب شیوه‌نامه‌های داخلی مورد نیاز صندوق در کلیه زمینه‌ها در چهارچوب خط‌مشی‌های تعیین‌شده از سوی هیئت‌امنا.

۱۰ـ اخذ تصمیم در مورد عقد هر نوع قرارداد، تغییر و یا فسخ آن و هرگونه اقدام حقوقی و قانونی اعم از سلبی و یا ایجابی که در ارتباط با موضوع فعالیت صندوق و برای اداره امور و تحقق اهداف و به‌کارگیری بهینه امکانات آن ضروری باشد در چهارچوب ضوابط و مقررات صندوق.

۱۱ـ اعمال نظارت مالی و محاسباتی نسبت به کلیه عملیات و معاملات صندوق و واحدهای زیرمجموعه آن از طریق برقراری نظام حسابرسی داخلی و استقرار واپایش (کنترل) ‌های داخلی مناسب، به نحوی که لزوم بررسی و ارزیابی مستمر و مؤثر فعالیت‌های مالی و عملیاتی به منظور حصول اطمینان از تحقق کارایی مورد انتظار و اثربخشی فعالیت‌های موردنظر و رعایت کامل صرفه‌های اقتصادی و اجرای صحیح مقررات در صندوق و همه شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه آن نهادینه شود.

۱۲ـ پیشنهاد صلح دعاوی، تعیین داور و ارجاع دعاوی به داوری به هیئت‌امنا.

ماده ۱۷ـ رئیس هیئت بالاترین مقام اجرایی صندوق و مسئول حسن اداره و هماهنگی امور به منظور حفظ حقوق، منافع، اموال، منابع و وجوه در اختیار صندوق است که مسئولیت برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌های مصوب در دو بعد اصلی زیر را به عهده دارد:

۱ـ انجام کامل تکالیف صندوق نسبت به کارمندان شاغل و بازنشسته در مواردی مانند دریافت کسور بازنشستگی، پس‌انداز و تأمین آتیه و پرداخت وام و تسهیلات، غرامت، مستمری و هرگونه مزایای متعلق به بازنشستگان و بازماندگان آنها و ارائه خدمات معیشتی و رفاهی در بالاترین سطح ممکن که مسئولیت انجام این وظایف عمدتاً در بخش ستادی صندوق متمرکز می‌باشد.

۲ـ استفاده و به‌کارگیری مطلوب از وجوه بازنشستگی، پس‌انداز و تأمین آتیه کارمندان شاغل و بازنشسته عضو صندوق و کلیه منابع مالی صندوق از طریق سرمایه‌گذاری آنها در زمینه‌هایی که متضمن حداکثر منافع با کمترین خطرپذیری (ریسک) بوده و ضمن سودآوری و درآمدزایی کافی، واجد ظرفیت‌ها و شرایط لازم برای حذف آثار تخریبی تورم در ارزش مجموعه‌های اقتصادی باشد و از محل منافع سرمایه‌گذاری‌های مزبور، تأمین وجوه مورد نیاز جهت انجام تکالیف معیشتی و رفاهی صندوق در قبال اعضای آن به سهولت امکان‏پذیر گردد.

تبصره ـ رئیس هیئت دارای وظایف و اختیارات زیر می‌باشد:

۱ـ اجرای مصوبات هیئت‌رئیسه.

۲ـ تعیین وظایف و حدود اختیارات و مسئولیت‌های واحدهای مختلف صندوق در چهارچوب مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط و مصوبات صندوق.

۳ـ تدوین و ارائه برنامه راهبردی صندوق در بخش خدمات به بازنشستگان و چگونگی سرمایه‌گذاری منابع، تأمین مالی و ایجاد درآمد و تصویب آن در هیئت‌رئیسه.

۴ـ ارائه پیشنهاد تشکیلات تفصیلی و تغییرات و اصلاحات آن به هیئت‌رئیسه.

۵ ـ تقویت و پشتیبانی حسابرسی داخلی صندوق و استقرار و توسعه نظام واپایشی (کنترلی) مناسب جهت انجام حسابرسی‌ها توسط واحد مذکور در کلیه واحدها و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق.

۶ ـ ارزیابی عملکرد و پایش عملکرد واحدها و شرکت‌های تحت پوشش صندوق بر اساس برنامه‌های منظم.

۷ـ امضای کلیه مکاتبات صندوق.

۸ ـ افتتاح حساب ریالی نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری معتبر داخلی یا خارجی به نام صندوق.

۹ـ نمایندگی صندوق در مقابل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دستگاه‌های دولتی کشوری و لشگری اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و کلیه مراجع قضایی، دیوان عدالت اداری و مؤسسات و سازمان‌های خصوصی و عمومی غیردولتی، شهرداری‌ها، کمیسیون‌ها، انجمن‌ها، نهادها، کمیته‌ها با حق تعیین نماینده و حق توکیل غیر.

۱۰ـ رئیس هیئت می‌تواند برخی از اختیارات خود را به تشخیص و مسئولیت خویش به هر یک از اعضای هیئت‌رئیسه یا کارمندان صندوق تفویض نماید تا زیر نظر و مسئولیت مستقیم وی انجام وظیفه نمایند.

ماده ۱۸ـ واحد حسابرسی داخلی مستقیماً زیر نظر رئیس هیئت‌امنا انجام وظیفه می‌نماید. شرح وظایف و حدود اختیارات واحد حسابرسی داخلی و چگونگی نصب یا عزل رئیس آن با تصویب هیئت‌رئیسه می‌باشد.

ماده ۱۹ـ صاحبان امضای مجاز به شرح زیر می‌باشند:

۱ـ کلیه قراردادها و اسناد مالی با امضای رئیس هیئت و یکی از اعضای هیئت‌رئیسه که حسب مورد از طرف هیئت یادشده تعیین می‌شود، معتبر است. اعضای صاحب امضا هر یک می‌توانند به تشخیص و مسئولیت خود و پس از تصویب هیئت‌رئیسه، حق امضای خود را با مسئولیت خود به مدیران صندوق واگذار نمایند.

۲ـ مکاتبات و سایر اوراق مربوط به امور اداری، مالی، کارگزینی (پرسنلی) و جاری صندوق با امضای رئیس هیئت معتبر می‌باشد. رئیس هیئت می‌تواند حق امضای خود در این امور را به تشخیص و مسئولیت خویش به هر یک از کارمندان صندوق واگذار نماید.

تبصره ۱ـ نوع قراردادها و اسناد و مکاتبات و اوراقی که طبق بند های (۱) و (۲) این ماده باید به امضا برسند به موجب مقررات و دستورالعمل‌های مصوب هیئت‌رئیسه تعیین می‌شود.

تبصره ۲ـ پرداخت وام و سایر اسناد اداری و جاری صندوق می‌تواند با تفویض اختیار از طرف رئیس صندوق به وسیله رؤسای واحدهای ذی‌ربط انجام شود.

ماده ۲۰ـ هیئت‌امنا هر سال یک شخص حقوقی را برای یک سال مالی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی از بین سازمان حسابرسی یا مؤسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ایران انتخاب می‌نماید. هیئت‌امنا می‌تواند یک شخص حقوقی دیگر را نیز به عنوان بازرس علی‌البدل برای همان سال مالی تعیین نماید تا در صورت انحلال، استعفا، کناره‌گیری یا سلب شرایط حسابرس مستقل و بازرس قانونی، به جای آنان انجام وظیفه نماید. وظایف حسابرس مستقل و بازرس قانونی صندوق شامل موارد زیر است:

۱ـ رسیدگی به صورت‌های مالی سالانه و اظهارنظر در مورد وضعیت مالی و نتیجه عملیات صندوق و صحت و انطباق ارقام و اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی با دفاتر، اجرای صحیح مقررات و رعایت استانداردهای حسابداری و ارائه گزارش به هیئت‌امنا.

۲ـ بررسی و اظهارنظر در مورد گزارش سالانه هیئت‌رئیسه در خصوص صحت و کفایت اطلاعات اظهارشده در گزارش مزبور و انطباق عملکرد با بودجه سالانه، همچنین حصول اطمینان از اینکه حقوق و منافع مالکان اصلی منابع صندوق به نحو مطلوب رعایت شده است و ارائه گزارش آن به هیئت‌امنا.

۳ـ اعلام هرگونه موارد تفسیر و تخلف احتمالی که ممکن است در جریان اجرای وظایف خود با آن برخورد کنند، به هیئت‌رئیسه و هم‌زمان با هیئت‌امنا.

۴ـ رسیدگی و اعلام‌نظر در مورد موضوعاتی که ممکن است به صورت خاص از سوی هیئت‌امنا یا هیئت‌رئیسه به حسابرس مستقل و بازرس قانونی ارجاع شود.

تبصره ۱ـ حسابرس مستقل و بازرس قانونی از طریق هماهنگی با رئیس هیئت، حق مراجعه به کلیه اطلاعات، اسناد و مدارک صندوق و واحدهای زیرمجموعه آن برای اجرای وظایف خود را دارد.

تبصره ۲ـ مداخله حسابرس مستقل و بازرس قانونی در امور اجرایی صندوق مجاز نبوده و وظایف آنها باید به نحوی انجام شود که در جریان عادی امور اختلال ایجاد ننماید.

تبصره ۳ـ حضور حسابرس مستقل و بازرس قانونی در جلسات هیئت‌امنا بدون حق رأی مجاز است.

تبصره ۴ـ حسابرس مستقل و بازرس قانونی می‌تواند به مسئولیت خود، در انجام وظایفی که برعهده دارد در صورت نیاز از نظر کارشناسان حرفه‌ای و مستقل استفاده نماید، مشروط بر آنکه قبلاً آنان را به رئیس هیئت معرفی کرده باشد. این کارشناسان در مواردی که حسابرس مستقل و بازرس قانونی تعیین می‌کند مانند شخص وی حق مراجعه به کلیه اسناد و مدارک صندوق را در جهت اجرای وظایف خود خواهند داشت.

ماده ۲۱ـ هیئت‌رئیسه موظف است حداقل هر سه سال یک‌بار یا بر حسب ضرورت در فواصل زمانی کوتاه‌تر و همچنین به تشخیص هیئت‌امنا نسبت به انجام بررسی‌های لازم جهت مقایسه خالص ارزش فعلی دارایی‌ها با خالص ارزش تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت آتی صندوق بر مبنای اصول محاسبات بیمه‌ای اقدام نموده و نتیجه امر را همراه با گزارش عملکرد سالانه (صورت‌های مالی) به هیئت‌امنا ارائه نماید.

ماده ۲۲ـ سال مالی صندوق از اول خردادماه هر سال شروع و در پایان اردیبهشت‌ماه سال بعد خاتمه می‌یابد.

ماده ۲۳ـ فعالیت‌های مالی صندوق بر اساس استانداردهای حسابرسی ایران در دفاتر مالی صندوق ثبت می‌شود. صورت‌های مالی و گزارش عملکرد صندوق در آخر اردیبهشت‌ماه بر مبنای مانده دفاتر کل و پس از تهیه تراز آزمایشی توسط رئیس هیئت حداکثر تا پایان مردادماه همان سال برای حسابرس مستقل و بازرس قانونی ارسال می‌گردد. جلسه هیئت‌امنا باید حداکثر تا پایان شهریورماه همان سال تشکیل شود. تصویب صورت‌های مالی صندوق از طرف هیئت‌امنا به منزله تأیید عملکرد سالانه هیئت‌رئیسه می‌باشد.

ماده ۲۴ـ مازاد درآمدها از جمله درآمد حاصل از وام‌ها و تسهیلات پرداختی، بهره سپرده‌ها و سود اوراق بهادار و درآمد حاصل از فروش یا واگذاری دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه و اموال صندوق پس از وضع مخارج سالانه به حساب ذخایر صندوق منظور خواهد شد.

ماده ۲۵ـ از حیث معاملات، حکم ماده (۱۲۹) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت ـ مصوب ۱۳۴۷ـ بر صندوق جاری است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح ماده (۴۲) آیین‌نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21739-13/08/1398

شماره ۹۷۹۷۴/ت۵۶۷۷۳هـ ـ۱۳۹۸/۸/۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت نفت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات ـ وزارت دادگستری ـ وزارت کشور

دبیرخانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ـ سازمان حفاظت محیط‌زیست

سازمان ملی استاندارد ایران ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

دبیرخانه شورای‌عالی مبارزه با پول‌شویی

دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۷/۲۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

ماده (۴۲) آیین‌نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع تصویب‌نامه شماره ۴۶۴۴۳/ت۵۱۵۵۹هـ مورخ ۱۳۹۵/۴/۲۳ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۴۲ـ هزینه سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن با رعایت تبصره (۴) ماده (۵) قانون از طریق درج ردیف اعتباری در قانون بودجه سالانه تأمین می‌شود.

تبصره ـ به منظور تسریع در توسعه و تکمیل سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طبق قوانین و مقررات مربوط با روش‌هایی از جمله مشارکت عمومی ـ خصوصی و مزایده خدمات ارزش‌افزوده سامانه‌های مذکور و همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ـ مصوب ۱۳۹۳ـ اقدام نمایند. ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر از شمول این ماده خارج و بدون دریافت هزینه خواهد بود. احکام این تبصره از ترتیبات مقرر در ماده (۴۳) این آیین‌نامه مستثنا است و مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام خواهد شد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون حمایت از حقوق معلولان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21744-20/08/1398

شماره ۱۰۱۵۳۰/ت۵۵۷۰۸هـ ـ۱۳۹۸/۸/۱۴

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ سازمان بهزیستی کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۸/۸ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی کشور و به استناد تبصره (۴) ماده (۱۲) قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ـ آیین-نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون حمایت از حقوق معلولان

ماده ۱ـ در این آیین‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱ـ قانون: قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ـ .

۲ـ وزارت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

۳ـ سازمان: سازمان بهزیستی کشور.

۴ـ فرد دارای معلولیت: افراد موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون.

۵ ـ فرد دارای معلولیت جویای کار: افراد موضوع تبصره (۱) ماده (۱۲) قانون با تأیید سازمان.

۶ ـ کارفرما: اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ماده (۳) قانون کار ـ مصوب ۱۳۶۹ ـ و بند (۴) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ـ تعریف شده و اداره کارگاه‌ها و مؤسسات بخش خصوصی یا تعاونی را برعهده دارند.

۷ـ کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت: کمک‌هزینه موضوع تبصره (۲)

ماده (۱۲) قانون.

ماده ۲ـ به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت جویای کار را در مراکز کسب‌وکار خود جذب و به کارگیری کنند، در طول دوران اشتغال افراد مذکور، کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت با رعایت شرایط مندرج در این آیین‌نامه پرداخت خواهد شد.

تبصره ۱ـ میزان شدت معلولیت فرد دارای معلولیت جویای کار برای تعیین میزان کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت بر اساس طبقه‌بند ی عملکرد، ناتوانی و سلامت و تغییرات آن در کمیسیون پزشکی ـ توان‌بخشی تعیین نوع و شدت معلولیت و کمیته تخصصی توان‌بخشی حرفه‌ای و اشتغال افراد دارای معلولیت سازمان انجام می‌شود.

تبصره ۲ـ تطبیق نوع معلولیت و عملکرد فرد دارای معلولیت جویای کار با ویژگی‌های فنی مشاغل پیشنهادی، بر اساس دستورالعمل تخصصی ابلاغی سازمان انجام می‌شود.

تبصره ۳ـ کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت برای هر فرد دارای معلولیت شاغل تا پنج سال قابل پرداخت است.

ماده ۳ـ کارفرما موظف است به منظور بهره‌مندی از کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد

دارای معلولیت، موارد زیر را رعایت کند:

۱ـ ثبت‌نام به عنوان متقاضی به کارگیری فرد دارای معلولیت در سامانه اشتغال سازمان و بانک اطلاعاتی کارفرمایان وزارت.

۲ـ انعقاد قرارداد به کارگیری حداقل یک‌ساله با فرد دارای معلولیت جویای کار.

۳ـ پرداخت حقوق و دستمزد فرد دارای معلولیت شاغل بر اساس مصوبات شورای‌عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوط.

۴ـ پرداخت سایر مزایای قانونی تصریح‌شده در قانون کار (مزایای رفاهی کارگران) به فرد دارای معلولیت شاغل.

ماده ۴ـ نحوه تخصیص و پرداخت کمک‌هزینه ارتقای کارایی افراد دارای معلولیت به کارفرمایان، پس از انطباق شغل با شدت معلولیت افراد و حسب اعتبار ابلاغی از سوی

سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان، متناسب با اقدامات و اولویت‌های زیر است:

۱ـ به کارگیری افراد دارای معلولیت‌های شدید ذهنی و روانی مزمن.

۲ـ به کارگیری افراد دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید.

۳ـ به کارگیری افراد دارای معلولیت‌های متوسط.

۴ـ به کارگیری افراد دارای معلولیت‌های خفیف.

۵ ـ انجام اقدامات منجر به افزایش کارایی افراد دارای معلولیت از قبیل مناسب‌سازی

محیط کار (ارگونومی) و به کارگیری تجهیزات و فناوری‌های کمکی متناسب با توانمندی‌ها و محدودیت-های شاغلین دارای معلولیت.

۶ ـ انطباق شغل پیشنهادی فرد دارای معلولیت جویای کار با نوع و شدت معلولیت و تحصیلات وی به جهت پایداری شغلی.

تبصره ـ میزان پرداخت کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت و تعداد افراد تحت پوشش، هر سال با رعایت ماده (۱۲) قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان بهزیستی کشور تعیین می‌شود.

ماده ۵ ـ سازمان موظف است نسبت به واریز کمک‌هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت پس از ارسال یک نسخه از فهرست و پرداخت کامل حق بیمه توسط کارفرما و بر اساس اولویت‌های موضوع ماده (۴) این آیین‌نامه در حسابی که کارفرما نزد یکی از بانک‌های عامل تعیین کرده است، اقدام کند.

ماده ۶ ـ سازمان موظف است به استناد بند (ج) ماده (۷) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ، اعتبارات سالانه مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه را بر اساس اطلاعات و آمار، محاسبه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند. سازمان برنامه و بودجه کشور در چهارچوب ضوابط مندرج در بخشنامه بودجه سنواتی، نسبت به پیش‌بینی اعتبار در لوایح بودجه سنواتی اقدام می‌کند.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21744-20/08/1398

شماره ۱۰۱۵۱۴/ت۵۶۰۶۷هـ ـ۱۳۹۸/۸/۱۴

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان بهزیستی کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۸/۸ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ـ آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان

ماده ۱ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱ـ قانون: قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ ـ .

۲ـ وزارت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

۳ـ سازمان: سازمان بهزیستی کشور.

۴ـ فرد دارای معلولیت: افراد موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون.

۵ ـ فرد دارای معلولیت جویای کار: افراد موضوع تبصره (۱) ماده (۱۲) قانون با تأیید سازمان.

۶- کارفرما: اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ماده (۳) قانون کار ـ مصوب ۱۳۶۹ـ و بند (۴) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب ۱۳۵۴ـ تعریف شده و اداره کارگاه‌ها و مؤسسات بخش خصوصی یا تعاونی را به عهده دارند.

۷ـ خود اشتغال (خویش‌فرما) : فرد دارای معلولیتی که به سبب اشتغال در قالب قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا عناوین دیگر، پرداخت حق بیمه مربوط را برعهده دارد.

۸ ـ حق بیمه: وجوهی که به موجب مواد (۲۸) و (۳۹) قانون تأمین اجتماعی

به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

ماده ۲ـ معافیت‌های موضوع این آیین‌نامه به شرح زیر است:

۱ـ معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی برای افراد دارای معلولیت با ارسال فهرست حق بیمه و رعایت ماده (۴) این آیین‌نامه در ازای به‌کارگیری فرد دارای معلولیت جویای کار.

۲ـ معافیت خویش‌فرمایان از پرداخت حق بیمه سهم خویش‌فرمایی برای افراد دارای معلولیتی که به صورت خوداشتغالی یا در کارگاه‌های اشتغال خانگی یا از طریق مراکز پشتیبانی شغلی مشغول به کار هستند.

تبصره ۱ـ مبنای معافیت بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی بر اساس میزان حداقل دستمزد ماهیانه مصوب شورای‌عالی کار است.

تبصره ۲ـ کارگاه‌هایی که از سایر معافیت‌های بیمه‌ای استفاده می‌کنند، در صورت احراز شرایط لازم و به کارگیری فرد دارای معلولیت جویای کار، می‌توانند از مزایای این آیین‌نامه نیز بهره‌مند شوند.

تبصره ۳ـ بهره‌مندی از مزایای این آیین‌نامه، الزامی برای پرداخت کمک‌هزینه موضوع ماده (۱۲) قانون ایجاد نخواهد کرد.

ماده ۳ـ کارفرما و خوداشتغال (خویش‌فرما) حسب مورد موظفند به منظور استفاده از معافیت‌های موضوع این آیین‌نامه، موارد زیر را رعایت کنند:

۱ـ ثبت‌نام به عنوان متقاضی به‌کارگیری فرد دارای معلولیت در سامانه اشتغال سازمان و بانک اطلاعاتی کارفرمایان وزارت.

۲ـ پرداخت حقوق و دستمزد فرد دارای معلولیت شاغل بر اساس مصوبات شورای‌عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوط.

۳ـ پرداخت سایر مزایای قانونی تصریح‌شده در قانون کار (مزایای رفاهی کارگران) به فرد دارای معلولیت شاغل.

ماده ۴ـ کارفرمایان پس از اعلام نیاز و جذب فرد دارای معلولیت جویای کار با حفظ سطح اشتغال (نیروی کار موجود) در کارگاه، به استثنای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی در چهارچوب این آیین‌نامه از معافیت برخوردار خواهند شد.

ماده ۵ ـ مبنای تعیین تعداد نیروی کار موجود در کارگاه‌های دایر، فهرست بیمه و بازرسی سازمان تأمین اجتماعی طی یک سال قبل از به‌کارگیری فرد دارای معلولیت است و در خصوص کارگاه‌های تازه تأسیس، فهرست بیمه و بازرسی ظرف شش ماه پس از فعالیت کارگاه ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ـ سازمان تأمین اجتماعی موظف است ترتیبی اتخاذ کند تا امکان دسترسی برخط اطلاعات فهرست و پرداخت حق بیمه کارگاه‌های مزبور و همچنین فرد دارای معلولیت خود‌اشتغال برای سازمان و سازمان برنامه و بودجه کشور فراهم شود.

ماده ۶ ـ کارفرما مکلف است جذب و به‌کارگیری افراد دارای معلولیت را به صورت کتبی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان اعلام کند.

ماده ۷ـ سازمان موظف است متناسب با اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به ارسال فهرست کارفرمایان و خویش‌فرمایان مشمول به سازمان تأمین اجتماعی و واریز حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش‌فرمایی مربوط، به حساب سازمان یادشده اقدام کند.

ماده ۸ ـ سازمان موظف است به استناد بند (ج) ماده (۷) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ، اعتبارات سالانه مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه را بر اساس اطلاعات و آمار، محاسبه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند. سازمان برنامه و بودجه کشور در چهارچوب ضوابط مندرج در بخشنامه بودجه سنواتی نسبت به پیش‌بینی اعتبار در لوایح بودجه سنواتی اقدام می‌کند.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح بند های (۷) و (۸) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21744-20/08/1398

شماره 56610/98443-۱۳۹۸/۸/۶

اصلاح بند های (۷) و (۸) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش

وزارت آموزش‌وپرورش

سازمان اداری و استخدامی کشور

نظر به اینکه در بند های (۷) و (۸) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۹۷۹۵/ت۵۶۶۱۰هـ مورخ ۱۳۹۸/۶/۳۰، به ترتیب بعد از عبارت‌های «همکاری داشته» و «قرار داده» عبارت «و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده» تحریر نشده است، مراتب برای اصلاح اعلام می‌شود.

دبیر هیئت دولت ـ حسین سیمایی صراف

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

بیشتر بخوانید:

سایر مصوبات دهه دوم مهر ۱۴۰۳

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1403/07/11 لغایت 1403/07/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل رسیدگی به دعاوی ورشکستگی.. دستورالعمل تشکیل…

مصوبات شوراها دهه دوم مهر ۱۴۰۳

مصوبات شوراها منتشره از تاریخ 1403/07/11 لغایت 1403/07/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوبه شورای‌عالی…

آرای وحدت رویه دهه دوم مهر ۱۴۰۳

آراء وحدت رويه قضايی منتشره از 1403/07/11 لغايت 1403/07/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   الف ـ هیئت‌عمومی دیوان…

سایر مصوبات دهه اول مهر ۱۴۰۳

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1403/07/01 لغایت 1403/07/10 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران     کشاورزی در خصوص تعیین قیمت…
keyboard_arrow_up