سایر مصوبات دهه سوم بهمن 1400

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

سایر مصوبات

منتشره از تاریخ

1400/11/21 لغایت 1400/11/30

در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

 

نظريه‌‌‌ رئيس مجلس شوراي اسلامي موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقي به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و يکصد و سي و هشتم (۱۳۸) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران»
بخشنامه قوه قضائيه در خصوص اعطاي مرخصي به زندانيان به مناسبت فرارسیدن اعياد رجبيه و ماه شعبان
آيين‌نامه نحوه رسيدگي به تخلفات و اتهامات تحريف‌کنندگان اسناد، تاريخ و وقايع دفاع مقدس

 

نظريه‌‌‌ رئيس مجلس شوراي اسلامي موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقي به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و يکصد و سي و هشتم (۱۳۸) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران»

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22406-25/11/1400

۱۰۳۰ [توضیح اینکه شماره‌های فوق مربوط به ترتیب درج در روزنامه رسمی کشور می‌باشد.]

شماره ۱۰۲۴۹۹/هـ ب ـ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰

حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۱۷۲۸۳/ت ۵۹۴۳۵ هـ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۱، موضوع: «اصلاح مصـوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهور جهت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام‌نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این‌جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس‌ازآنقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با عنایت به اقدام هیأت محترم وزیران به صدور مصوبه اصلاحی که رافع ایراد اول به شرح مندرج در «رأی مقدماتی» این هیأت، ابلاغی به شماره ۷۹۵۳۷/هـ ب مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ می‌باشد، لکن فراز اخیر مصوبه اصلاحی هیأت‌وزیران متضمّن عبارت الحاقی: «با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌های مشمول نظارت»، از این حیث که این عبارت الحاقی نیز به مانند عبارت مندرج در مصوبه اصلی کماکان مصرّح یا مقید به عدم دخالت نماینده محترم ویژه رئیس‌جمهور در حوزه وظایف، اختیارات و دیگر صلاحیت‌های قانونی مشمول نظارت نمی‌باشد، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

 

بخشنامه قوه قضائيه در خصوص اعطاي مرخصي به زندانيان به مناسبت فرارسیدن اعياد رجبيه و ماه شعبان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22409-30/11/1400

شماره 9000/78416/100 – ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

جناب آقای اکبرپور

رئیس محترم هیأت‌مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور

تصویر بخشنامه شماره 9000/78399/100 مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص «اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن اعیاد رجبیه و ماه شعبان» جهت استحضار به پیوست ایفاد می‌گردد.

مدیرکل دبیرخانه قوه قضاییه ـ دکتر محسن محدث

 

شماره 9000/78399/100- ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

بخشنامه قوه قضائیه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت فرارسیدن اعیاد رجبیه و ماه شعبان

بخشنامه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور

به مناسبت فرارسیدن اعیاد رجبیه و در پیش بودن ماه شعبان المعظم و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان، برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها و همچنین هشدارهای ستاد ملی مقابله با بیماری کوید ۱۹ مبنی بر شیوع موج جدید بیماری، مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط ذیل و اخذ تأمین مناسب از ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ مصادف با ۱۲ ماه رجب تا ۲۸ رجب و یا از ۱۴۰۰/۱۲/۹ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ مصادف با ۲۶ رجب تا ۱۶ شعبان مرخصی داده شود.

الف ـ زندانیان محکوم به حبس:

کلیه محکومان به حبس در زندان که واجد شرایط قانونی مرخصی باشند.

تبصره ـ به محکومان به حبس در زندان که باقی‌مانده محکومیت آن‌ها کمتر از یک ماه باشد، مرخصی منتهی به آزادی اعطاء می‌شود.

ب ـ زندانیان محکوم به جزای نقدی، رد مال، جبران خسارت، پرداخت دیه و سایر محکومان مالی:

کلیه زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی، دیه، مهریه، رد مال و سایر محکومیت‌های مالی که حداقل سه ماه از مدت اقامت آنان در زندان گذشته باشد، از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهند بود.

پ ـ مفاد این بخشنامه شامل محکومان جزائم ذیل نخواهد بود:

۱ ـ سرقت و جرایم مرتبط با آن؛

۲ ـ جاسوسی؛

۳ ـ اقدام علیه امنیت کشور که محکومیت آن‌ها بیش از ۵ سال باشد؛

۴ ـ آدم‌ربائی در صورت عدم گذشت شاکی؛

۵ ـ جرائم باندی و سازمان‌یافته؛

۶ ـ تجاوز به عنف؛

۷ ـ دایر کردن مراکز فساد و فحشاء،

۸ ـ اسیدپاشی؛

۹ ـ اخلال در نظام اقتصادی؛

۱۰ ـ قاچاق اسلحه؛

۱۱ ـ قاچاق مشروبات الکلی؛

۱۲ ـ قصاص و اعدام و حدود شرعی؛

۱۳ ـ قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها؛

۱۴ ـ محکومان دارای بیش از دو سابقه محکومیت کیفری؛

۱۵ ـ محکومانی که به شرارت مشهورند؛

۱۶ ـ سایر محکومانی که اخلاق و رفتار آن‌ها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر شورای طبقه‌بندی زندان شایستگی برخورداری از مرخصی را ندارند.

تبصره ۱ ـ منظور از قاچاق عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها (اعم از تولید، خرید، فروش، توزیع، حمل و نگهداری) بیش از چهل کیلوگرم تریاک و ملحقات آن و بیش از دو کیلوگرم هروئین و روان‌گردان‌ها و ملحقات آن می‌باشد.

تبصره ۲ ـ محکومان بند پ در صورت پیشنهاد مشترک از سوی قاضی اجرای احکام (ناظر زندان) و رئیس زندان و تأیید دادستان مجری حکم از مرخصی موضوع این بخشنامه بهره‌مند خواهند شد.

دادستان‌های سراسر کشور ملزم به اجرای این بخشنامه بوده و بر حسن اجرای آن نظارت خواهند نمود.

رئیس قوه قضائیه ـ غلامحسین محسنی اژیه

 

آيين‌نامه نحوه رسيدگي به تخلفات و اتهامات تحريف‌کنندگان اسناد، تاريخ و وقايع دفاع مقدس

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22409-30/11/1400

شماره 3313/1/458/548 – ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

برابر ماده ۲ و بند (ل) ماده ۹ اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، یک نسخه از «آیین‌نامه نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان اسناد، تاریخ و وقایع دفاع مقدس» مشتمل بر ۱۰ ماده و ۳ تبصره که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۶ به تصویب هیئت‌امنای بنیاد مذکور رسیده است، برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس هیئت‌امنای بنیاد ـ سرلشکر پاسدار محمد باقری

 

آیین‌نامه نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان اسناد، تاریخ و وقایع دفاع مقدس

تحریف‌ها را باید مراقب بود… دست تحریف، این بخش پر درخشش تاریخ (دفاع مقدس) ما را ممکن است مخدوش کند.

(مقام معظم رهبری ۳۱ شهریور ۱۳۹۹)

 

مقدمه

روایت‌های تاریخی به ویژه روایت‌های مربوط به جنگ همواره در معرض خطر تحریف قرار دارند. علت این تحریفات می‌تواند مصادره به مطلوب نمودن جنگ در راستای منافع افراد در سطح ملی، تطهیر دولت‌های حامی جنگ و متجاوز در سطح بین‌الملل و یا ناشی از دیدگاه شخص باشد.

بنا بر ضرورت، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان مدعی‌العموم صیانت از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تعیین و انتخاب گردیده است. این مأموریت بخشی از هدف تشکیل بنیاد بوده و در ماده ۲ اساسنامه بنیاد، جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس، قید گردیده است.

بر این اساس این آیین‌نامه تهیه و مشتمل بر مجموعه ضوابط و مقرراتی است که چگونگی رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان تاریخ، وقایع و اسناد دفاع مقدس و هرگونه حاشیه‌سازی، ایجاد شبهه و اختلاف‌افکنی در بین مردم و نیروهای مسلح را تعیین می‌نماید.

ماده ۱: هدف

ـ مشخص و ضابطه‌مند نمودن فرایند و سازوکار رسیدگی به تخلف و یا اتهام تحریف‌کنندگان آثار و اسناد، تاریخ و وقایع دفاع مقدس.

ماده ۲: تعاریف و اختصارات

تحریف: تحریف به معنای برگردانیدن سخن و چیزی از وضع و حالت خود است. به‌طور کلی تحریف در چهار قسم، تحریف معنوی، تحریف موضوعی، تحریف به فزونی و تحریف به کاستی دسته‌بندی می‌شود. تحریف معنوی، گفتاری به غیر وجه و با هدف تفسیر به رأی نمودن و غالب نمودن دیدگاه شخصی بر واقعیت است. در تحریف موضوعی مراد نظم و ترتیب واقعیتی را بر هم زدن می‌باشد. تحریف به فزونی، مطلبی را به واقعیت اضافه نمودن و تحریف به کاستی، مطلبی را از واقعیت کم نمودن است.

تخلف: هر فعل یا ترک فعل اعم از قصور و یا تقصیر که برخلاف مقررات اداری و اخلاق عمومی بوده و به وسیله آیین‌نامه‌های انضباطی نیروهای مسلح و قانون رسیدگی به تخلفات اداری تخلف محسوب گردیده و به فرد یا مرجع خاصی (هیأت رسیدگی به تخلفات اداری) اختیار می‌دهد در صورت وقوع، شخص متخلف را تنبیه نمایند.

جرم: هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد، جرم محسوب می‌شود.

فرایند تشخیص تحریف: عبارت از اقدامات هیئت‌های بدوی و عالی تشخیص تحریف آثار و اسناد، تاریخ و وقایع دفاع مقدس به منظور بررسی گزارش‌های دریافتی، تطبیق گزارشات با واقعیات دفاع مقدس، تعیین میزان و وسعت تحریف می‌باشد.

هیئت بدوی رسیدگی: این هیئت مرجع بدوی تشخیص تحریف و تشکیل پرونده، رسیدگی اولیه به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان دفاع مقدس و نیز مرجع پاسخگویی به استعلامات محاکم دادگستری در رابطه با تحریفات حوزه دفاع مقدس می‌باشد. هیئت بدوی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل می‌شود.

هیئت عالی رسیدگی: این هیئت مرجع عالی تشخیص تحریف و شیوه برخورد با متخلفان و متهمین اعم از تعقیب قضایی یا اداری است. هیأت عالی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

ماده ۳: مستندات

۱ ـ فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا.

۲ ـ ماده ۲ و بند (ل) ماده ۹ اساسنامه بنیاد.

۳ ـ آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس مصوب ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ هیئت‌امنای بنیاد.

۴ ـ آیین‌نامه حمایت، پشتیبانی و نظارت بر تولید، عرضه و نمایش محصولات هنری دفاع مقدس و مقاومت مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۲۷ هیئت‌امنای بنیاد.

۵ ـ آیین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

۶ ـ ابلاغیه شماره 3310/1/10/2932 مورخ ۱۰/۱۸/ ۱۳۹۷ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح.

۷ ـ ابلاغیه شماره 2619/4/30/31 مورخ ۱۳۹۹/۴/۱۰ (ابلاغ مصوبات جلسه ۲۸ مورخ ۱۳۹۹/۴/۳ هیئت عالی سیاست‌گذاری و هماهنگی نیروهای مسلح).

۸ ـ نامه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به شماره 3310/1/10/3362 مورخ ۱۳۹۹/۷/۸ به ریاست قوه قضائیه.

۹ ـ دستور ریاست قوه قضائیه به شماره 9000/578/111/1000 مورخ ۱۳/ ۷ / ۱۳۹۹ به معاون اول قوه قضائیه.

۱۰ ـ ابلاغیه شماره 9000/2/1950/1 مورخ ۱۶ / ۷ / ۱۳۹۹ معاون اول قوه قضائیه به دادگستری‌های کل کشور.

۱۱ ـ قانون مجازات اسلامی.

۱۲ ـ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح.

۱۳ ـ قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت.

۱۴ ـ سایر قوانین و مقررات مرتبط با موضوع آیین‌نامه.

ماده ۴: ترکیب اعضای هیئت بدوی رسیدگی

۱ ـ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (رئیس).

۲ ـ یکی از معاونین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص).

۳ ـ جانشین رئیس بازرسی و ایمنی ستاد کل نیروهای مسلح.

۴ ـ جانشین معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح.

۵ ـ جانشین معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح.

۶ ـ جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح.

۷ ـ جانشین رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا.

۸ ـ جانشین رئیس دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح.

۹ ـ قاضی دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه.

۱۰ ـ نماینده رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور.

۱۱ ـ مدیریت مستقل امور حقوقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (دبیر).

ماده ۵: وظایف و اختیارات هیئت بدوی رسیدگی

۱ ـ رصد و پایش اخبار، وقایع و رخدادهای تحریف احتمالی از طریق مجاری ذی‌ربط.

۲ ـ دریافت اخبار و گزارش‌های احتمالی از افراد و مراجع گوناگون.

۳ ـ تشخیص تحریف و تطبیق اولیه تخلفات و اتهامات انتسابی با موضوع این آیین‌نامه.

۴ ـ دستور تشکیل پرونده تخلف و یا احراز عنوان مجرمانه.

۵ ـ بررسی و ارائه یکی از دو پیشنهاد الف) اعمال تنبیه اداری و انضباطی ب) طرح دعوی در محاکم قضایی به هیئت عالی رسیدگی.

۶ ـ ارسال پرونده به هیئت عالی به منظور رسیدگی به پرونده بر اساس موارد مندرج در ماده ۸ این آیین-نامه.

تبصره ۱: مصادیق تحریف با استناد به قوانین موجود کشور تعیین و به تصویب هیئت بدوی رسیدگی خواهد رسید.

تبصره ۲: دبیرخانه هیئت بدوی رسیدگی، در مدیریت مستقل امور حقوقی بنیاد تشکیل و امورات مربوط را راهبری می‌نماید.

ماده ۶: ترکیب اعضای هیئت عالی رسیدگی

۱ ـ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (رئیس).

۲ ـ معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح.

۳ ـ معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء. (ص).

۴ ـ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا.

۵ ـ رئیس دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح.

۶ ـ رئیس بازرسی و ایمنی ستاد کل نیروهای مسلح.

۷ ـ معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح.

۸ ـ نماینده تام‌الاختیار قوه قضائیه.

۹ ـ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (دبیر).

۱۰ ـ یک نفر قاضی دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه

تبصره ۱: اعضای ذکرشده در بند ۶ ماده ۹ این آیین‌نامه در صورت ضرورت در جلسه حضور پیدا می‌کنند.

ماده ۷: وظایف و اختیارات هیئت عالی

۱ ـ هیئت عالی پس از رسیدگی به تخلف یا اتهامات منتسب به افراد، در صورت احراز تخلف، در مورد اعمال تنبیهات وفق موارد مندرج در ماده ۸ این آیین‌نامه اقدام خواهد نمود.

۲ ـ در کلیه مواردی که تخلف ارتکابی یا اتهامات منسوبه به افراد بر اساس قوانین موضوعه کشور دارای عنوان مجرمانه باشد، هیئت عالی می‌تواند دستور طرح دعوی در مراجع قضایی را به مدیریت مستقل امور حقوقی بنیاد صادر نماید. هرگونه تصمیم مراجع‌ قضایی مانع اجرای تنبیهات اداری نخواهد بود.

ماده ۸: نحوه رسیدگی

نحوه رسیدگی و تعقیب قضائی تحریف‌کنندگان دفاع مقدس تابعی از متغیرهای سازمانی و یا غیرسازمانی اشخاص می‌باشد. بر این اساس، تحریف‌کنندگان به دو گروه اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم و بر اساس آن نوع تصمیم و تنبیه آن‌ها به‌صورت طرح دعوی در محاکم قضایی و اعمال تنبیهات انضباطی و اداری تعیین می‌گردد.

ماده ۹: معیارها و ضوابط رسیدگی

۱ ـ اصل بر برائت است. بنابراین چنانچه پرو‌نده فرد یا افراد در هیأت‌های بدوی و عالی تحت رسیدگی باشد باید از طریق اقامه دلایل مستند و رسیدگی به آن‌ها و رعایت مقررات مربوط متخلف بودن و‌ی احراز گردد. در غیر این صورت حکم به برائت آن‌ها صادر خواهد شد.

۲ ـ در صورت ابزار ندامت و اصلاح تحریف، هیئت عالی می‌تواند نسبت به کاهش تنبیهات و یا مختومه نمودن پرونده اقدام نماید.

۳ ـ تنبیهات انضباطی در نیروهای مسلح برابر موارد مصرح در بندهای الف، ب، ج، د، هـ ماده ۱۱۷ آیین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

۴ ـ در سازمان‌های خارج از نیروهای مسلح تنبیهات انضباطی و اداری افراد متخلف، با پیشنهاد هیئت عالی رسیدگی توسط مدیران ارشد آن سازمان‌ها و طبق مقررات داخلی آنان صورت خواهد گرفت.

۵ ـ در کلیه مواردی که تخلف ارتکابی بر اساس قوانین موضوعه کشور جرم تلقی شود، مستند به مواد مرتبط با قواعد و قوانین موضوعه با نظر هیئت عالی رسیدگی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به طرح دعوی در محاکم قضایی اقدام خواهد شد.

۶ ـ شرکت فرماندهان، مسئولین‌ و نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط و همچنین افراد متخلف یا متهم در جلسات هیئت عالی با درخواست رسمی آنان و یا بنا به تشخیص رئیس این هیئت بلامانع می‌باشد.

۷ ـ هیئت‌های بدوی و عالی علاو‌ه بر رسیدگی ‌به دلایل مورد استناد متهم یا شاکی، هرگونه تحقیق‌ یا اقدامی‌ که‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ حقیقت ‌در زمینه‌ اتهام‌ لازم‌ باشد به‌ عمل‌ خواهند آو‌رد. هرگاه به تشخیص هیئت‌های بدوی و عالی رسیدگی به تخلف و یا اتهام افراد مستلزم استفاده از نظر کارشناسی باشد، مورد به کارشناسی ارجاع‌ می‌شود.

۸ ـ جمع‌آوری دلایل، انجام بررسی‌های لازم، تکمیل پرو‌نده اتهامی و آماده‌سازی آن جهت طرح در هیأت بدوی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

۹ ـ مرجع نهایی درخواست رسمی رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. این اقدام بر اساس رأی صادره در هیئت عالی رسیدگی صورت خواهد گرفت. رأی اکثریت در هیئت عالی مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود.

ماده ۱۰: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده و ۳ تبصره در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۶ به تصویب هیئت‌امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید و از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا می‌باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس هیئت‌امنای بنیادـ سرلشکر پاسدار محمد باقری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

قوانین دهه دوم اسفند ۱۴۰۲

قوانین منتشره از 1402/12/11 لغايت 1402/12/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   قانون الحاق يک بند به تبصره…

سایر مصوبات دهه اول اسفند ۱۴۰۲

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1402/12/01 لغایت 1402/12/10 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   مصوبات جلسه پنجاه سوم…
keyboard_arrow_up