سایر مصوبات دهه سوم تیر ۱۴۰۳

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

سایر مصوبات

منتشره از تاریخ

1403/04/21 لغایت 1403/04/30

در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

نظریه‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به “قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران”.

مصوبات هشتاد و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص الزامات تأمین ارتباط امن و ایجاد شبکه اختصاصی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص بازنگری مصوبه شماره ۶ جلسه ۳۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۷ کمیسیون با عنوان بازنگری سقف تعرفه خدمات پایه پستی داخله 

نظریه‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به “قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران”

منتشره در روزنامه رسمی شماره 23096-1403/04/21

1171 [این شماره مربوط به ترتیب درج هر نظریه در روزنامه رسمی کشور می‌باشد.]

شماره ۲۱۲۸۰/هـ ب ـ ۱۴۰۳/۴/۱۸

جناب آقای دبیری

رئیس محترم شورای‌عالی استان‌ها

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۴۰۲/۱۰۳۰۲ مورخ ۲۱ /۱۴۰۲/۱۲، موضوع: “تشکیل کمیته‌ها و مجامع ملی ذیل شورای‌عالی استان‌ها”، متعاقب بررسی‌ها و اعلام‌نظر مقدماتی “هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین” و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به “قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی” و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این‌جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

“نظر به اینکه: اولاً ـ در ماده (۸۸) قانون تشکیلات، وظائف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ـ مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن ـ وظائف و اختیارات شورای‌عالی استان‌ها در ده بند احصاء شده است، ثانیاً ـ بر اساس بند “۹” این ماده، “آیین‌نامه سازمانی، تشکیلاتی و تعداد و نحوه تشکیل جلسات شوراها و امور مالی دبیرخانه کلیه شوراها… توسط شورای‌عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.”، بنابراین، اقدام شورای‌عالی استان‌ها به تصویب مصوبه مذکور چون مشعر این معنا است که این مصوبه بدون نیاز به طی مراحل تصویب نهایی آن در هیأت‌وزیران لازم‌الاجراء می‌گردد، مغایر قانون است.”

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

مصوبات هشتاد و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار

منتشره در روزنامه رسمی شماره 23096-1403/04/21

شماره ۸۰/۶۲۸۶۰ ـ ۱۴۰۳/۴/۹

سازمان نظام پزشکی کشور ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ـ دبیرخانه هیأت‌عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور

وزارت کشور ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت

مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور

وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان هواپیمایی کشوری ـ سازمان دامپزشکی کشور

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب ‌‌و‌ کار که در ادامه این متن از آن به‌عنوان “هیأت” یاد می‌شود در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۱، به استناد قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون‌ اساسی مصوب 1399/11/15 و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب ‌‌‌و ‌‌کار مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، در خصوص موارد زیر اتخاذ تصمیم نمود:

الف ـ تفکیک پروانه مطب از طبابت

۱ ـ هیأت با تسهیل اشتغال به طبابت و تفکیک آن از “پروانه تأسیس مطب” مندرج در فهرست مجوزهای مصوب شصت ‌و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی به شماره ۸۰/۳۷۹۶۸ مورخ ۱/۳/۱۴۰۱ موافقت نمود. بدین‌ترتیب پزشکان و دندان‌پزشکانی که همه تعهدات قانونی خود را انجام داده‌اند، برای اشتغال به طبابت در مراکز درمانی دولتی و عمومی غیردولتی، نیازی به پروانه تأسیس مطب ندارند.

۲ ـ در اجرای بند ششم مصوبات جلسه نظارت ستادی رئیس‌جمهور شهید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۱)، دبیرخانه هیأت موظف است با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، بسته سیاستی تسهیل اشتغال پزشکان جوان را به‌ویژه در بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی از طریق اصلاح مقررات و آیین‌نامه اجرایی مصوب هیأت‌وزیران، به جلسه بعدی هیأت ارایه کند.

۳ ـ از تاریخ ابلاغ این مصوبه، وزارت بهداشت موظف است وضعیت شهرها از نظر “شاخص جمعیتی” را ماهانه به‌صورت شفاف اعلام کند و کاربرگ استعلام مربوطه را ظرف یک ماه به دبیرخانه هیأت ارسال و امکان پاسخ غیرحضوری و برخط به این استعلام را طی سه ماه ایجاد نماید.

۴ ـ وزارت بهداشت موظف است امکان ارایه خدمت در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه دولتی دانشگاهی و عمومی غیردولتی را برای پزشکان در حال گذراندن تعهد در شهرستان محل تعهد و در خارج از ساعات موظفی مطابق تعرفه‌های مصوب هیأت‌وزیران (طی دو ماه از ابلاغ این مصوبه) ایجاد نماید و گزارش آن را به دبیرخانه هیأت ارایه کند.

ب ـ اصلاح راهنمای دریافت پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره

۱ ـ در اجرای حکم بند (پ) ماده ۱۳ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها (ابلاغی 1403/02/17)، پروانه اشتغال روانشناسی از تاریخ ابلاغ این مصوبه از طریق درگاه ملی مجوزها با این تغییر در شرایط، صادر می‌شود: بنا به درخواست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، شرط آزمون کتبی به شرایط صدور مجوز پروانه اشتغال روانشناسی افزوده می‌شود. همچنین سازمان مکلف است سالانه دو بار این آزمون را برگزار کند. معیار قبولی در این آزمون، کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز می‌باشد. همچنین شرط تأییدیه سلامت روان از یکی از دارندگان پروانه مشاوره روانشناسی، جزء شروط دریافت این مجوز خواهد بود. این دو شرط جایگزین شرط “تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای از سه عضو هیأت‌علمی و مدرک دوره توانمندسازی مشاوره و مدرک دوره کارورزی مشاوره روانشناسی” می‌شود. همچنین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مکلف است، سامانه نظارت پسینی که در سال گذشته با همکاری دبیرخانه هیأت طراحی نموده را طی یک هفته از ابلاغ این مصوبه عملیاتی نموده و در دسترس عموم قرار دهد تا دارندگان پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره، تحت نظارت کامل قرار گیرند.

۲ ـ با پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح هزینه دریافت “پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی” به شرح جدول ذیل موافقت می‌شود:

مرحله تعرفه (ریال)
بررسی پرونده ۱۴۰۳ ۴.۲۳۴.۴۶۴
صدور اولین پروانه سه‌ساله (کارشناسی ارشد) سال ۱۴۰۶ ـ ۱۴۰۳ ۱۹.۹۰۱.۹۸۰
صدور اولین پروانه سه‌ساله (دکتری) سال ۱۴۰۶ ـ ۱۴۰۳ ۲۴.۱۳۶.۴۴۴

ج ـ تصویب کاربرگ پروانه کسب “دفتر حق‌العمل‌کاری فروش آهن، فولاد و فلزات (غیربورسی)”

۱ ـ پروانه کسب “دفتر حق‌العمل‌کاری فروش آهن، فولاد و فلزات (غیربورسی)” متضمن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور و تمدید آن به تصویب رسید (شناسنامه این مجوز ممهور به مهر دبیرخانه هیأت جزء پیوست لاینفک این مصوبه است).

۲ ـ دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی، مکلف است راهنمای دریافت این مجوز را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کند و در دسترس عموم قرار دهد و امکان صدور برخط این مجوز را فراهم نماید.

۳ ـ دبیرخانه هیأت‌عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور مکلف است، درگاه تخصصی برای صدور این مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوز مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

د ـ تصویب کاربرگ پروانه فعالیت تشکل مردم‌نهاد

۱ ـ کاربرگ مجوز “فعالیت تشکل مردم‌نهاد” (برای آن دسته از سازمان‌های مردم‌نهادی که برای فعالیت‌های خود به حساب تجاری بانکی نیاز دارند)، متضمن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور و تمدید آن به تصویب رسید (شناسنامه این مجوز ممهور به مهر دبیرخانه هیأت، جزء پیوست لاینفک این مصوبه است).

۲ ـ دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی مکلف است، راهنمای دریافت این مجوز را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کند و در دسترس عموم قرار دهد و امکان صدور برخط این مجوز را فراهم نماید.

۳ ـ وزارت کشور مکلف است، درگاه تخصصی برای صدور این مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوز مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

هـ ـ تصویب کاربرگ مجوز فعالیت “شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات لجستیکی (موسوم به آماد طرف سوم)”

۱ ـ کاربرگ مجوز “شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات لجستیکی (موسوم به آماد طرف سوم)” متضمن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور و تمدید آن به تصویب رسید (شناسنامه این مجوز ممهور به مهر دبیرخانه هیأت جزء پیوست لاینفک این مصوبه است).

۲ ـ دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی، مکلف است، راهنمای دریافت این مجوز را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کند و در دسترس عموم قرار دهد و امکان صدور برخط این مجوز را فراهم نماید.

۳ ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است، درگاه تخصصی برای صدور این مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوز مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

و ـ تصویب دو کاربرگ پروانه کسب شهربازی و نصب تجهیزات تفریحی

۱ ـ دو کاربرگ پروانه کسب “شهربازی” و “نصب تجهیزات تفریحی” متضمن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور و تمدید آن به تصویب رسید (شناسنامه این دو مجوز ممهور به مهر دبیرخانه هیأت جزء پیوست لاینفک این مصوبه است). پروانه کسب شهربازی (موضوع این مصوبه)، شامل مصادیقی که قانون خاص و یا مصوبه هیأت‌وزیران دارند (از جمله پارک‌های آبی مربوط به وزارت ورزش و جوانان، شهربازی در مناطق گردشگری و..) نمی‌شود.

۲ ـ دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی، مکلف است راهنمای دریافت این مجوزها را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کند و در دسترس عموم قرار دهد و امکان صدور برخط این مجوز را فراهم نماید.

۳ ـ دبیرخانه هیأت‌عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور مکلف است درگاه تخصصی برای صدور این مجوزها را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوزهای مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

ز ـ تصویب کاربرگ “پروانه فعالیت آزمایشگاه همکار مؤسسه تحقیقات خاک و آب در آنالیز مواد کودی”

۱ ـ شناسنامه مجوز “پروانه فعالیت آزمایشگاه همکار مؤسسه تحقیقات خاک و آب در آنالیز مواد کودی” متضمن شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور و تمدید آن به تصویب رسید (شناسنامه این مجوز ممهور به مهر دبیرخانه هیأت جزء پیوست لاینفک این مصوبه است).

۲ ـ دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی، مکلف است راهنمای دریافت این مجوز را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کند و در دسترس عموم قرار دهد و امکان صدور برخط این مجوز را فراهم نماید.

۳ ـ مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور مکلف است درگاه تخصصی برای صدور این مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوز مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

ح ـ ادغام مجوزهای آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

با پیشنهاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر ادغام پروانه تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد که در ۴ نوع الف، ب، ج و د صادر می‌شد (موضوع مصوبات پنجاه و نهمین نشست هیأت به شماره ۸۰/۳۱۶۷۵ مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۴)، موافقت می‌شود.

ط ـ اصلاح کاربرگ خانه مسافر

۱ ـ با عنایت به مصوبه هیأت‌وزیران مبنی بر تأییدمحور شدن مجوز خانه مسافر، کاربرگ دو مجوز “بهره‌برداری شش‌ماهه خانه مسافر” و “بهره‌برداری سه‌ساله خانه مسافر” (به شرح پیوست) تصویب شد. احراز برخی از شرایط متقاضی به‌وسیله بازدید نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای صدور مجوز بهره‌برداری شش‌ماهه، به تعهد متقاضی تغییر یافت. برای صدور مجوز بهره‌برداری شش‌ماهه خانه مسافر، بازدید (نظارت پیشینی) نماینده اداره اماکن فراجا الزامی است.

۲ ـ دبیرخانه هیأت مکلف است راهنمای دریافت اصلاح‌شده این مجوز را در درگاه ملی مجوزهای کشور در دسترس عموم قرار دهد.

۳ ـ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مکلف است درگاه تخصصی برای صدور این دو مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل و مجوزهای مذکور را برای متقاضیان به‌صورت کاملاً الکترونیک و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نماید.

ی ـ حذف و ادغام مجوزهای سازمان برنامه و بودجه کشور

با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر حذف مجوز “تأییدیه عدم شمولیت مصادیق مؤسسات و شرکت‌های دولتی موضوع مواد ۳ و ۴ قانون محاسبات عمومی کشور” و ادغام مجوزهای “تأییدیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بابت مجوزهای ساخت و ساز در حریم و خارج از حریم شهرها” و “تأییدیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بابت واگذاری اراضی ملی و دولتی برای اجرای طرح‌های اقتصادی” موافقت می‌شود.

ک ـ موافقت با افزایش زمان صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری

با افزایش مدت زمان صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری به شرح پیوست موافقت می‌شود.

ل ـ حکم در حوزه تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی مکلف است طی یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه، امکان تخصیص کد کارگاهی را به فعالیت نیروهای دورکار تولید محتوا، فضاهای اشتراکی، مشاغل سیار و بی‌کانون، مشاغل خانگی و امثال آن، بر اساس شناسه یکتای صادره درگاه ملی مجوزها و به ازای کد ملی فراهم و صادر نماید. بر این اساس، سازمان مذکور مکلف است به کلیه مجوزهای مشاغل خانگی، تحت هر عنوان بدون لحاظ نوع و زمینه فعالیت، کد کارگاهی تخصیص دهد.

م ـ اصلاح ضابطه مسئول فنی تولید در واحدهای دامی

۱ ـ مقرر شد دستورالعمل به‌کارگیری مسئول فنی تولید واحدهای دام‌پروری و گلخانه، متناسب با میزان ظرفیت آن واحد (با همکاری دبیرخانه هیأت)، طی یک ماه تسهیل و نسخه نهایی برای اعمال در درگاه ملی مجوزها به دبیرخانه هیأت ارسال ‌شود.

۲ ـ مقرر شد در راستای تسهیل شرایط دامپروری‌ها، دستورالعمل مسئول فنی بهداشتی (دامپزشکی) این واحدها، متناسب با میزان ظرفیت آن واحد (با همکاری دبیرخانه هیأت)، طی یک ماه تسهیل و برای اعمال در درگاه ملی مجوزها به دبیرخانه هیأت ارسال ‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس هیأت مقررات‌زدایی

 و بهبود محیط کسب و کار ـ سیداحسان خاندوزی

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص الزامات تأمین ارتباط امن و ایجاد شبکه اختصاصی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی

  منتشره در روزنامه رسمی شماره 23096-1403/04/21

شماره ۱۰۰/۱۷۶۳۰ ـ ۱۴۰۳/۳/۲۶

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به پیوست تصویر مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۵ مورخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع “الزامات تأمین ارتباط امن و ایجاد شبکه اختصاصی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی” ابلاغ می‌شود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ـ امیر لاجوردی

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره (۳۵۵) مورخ 1403/02/30 با توجه به تکلیف موضوع ردیف (۴۵) جدول ذیل ماده (۵) طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب جلسه شماره (۶۶) مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ و بند (۴ ـ ۵ ـ ۲) سند تبیین الزامات شبکه‌ ملی اطلاعات مصوب جلسه شماره (۳۵) مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ شورای‌عالی فضای مجازی،”الزامات تأمین ارتباط امن و ایجاد شبکه اختصاصی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی” را بررسی و به شرح زیر تصویب کرد:

ماده ۱ ـ تعاریف:

۱ ـ ۱ ـ کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات؛

۱ ـ ۲ ـ سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛

۱ ـ ۳ ـ دارنده پروانه: دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعاتِ مجاز به ایجاد شبکه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛

۱ ـ ۴ ـ شبکه‌ اختصاصی امن: شبکه‌ موضوع بند (۴ ـ ۵ ـ ۲) سند تبیین الزامات شبکه‌ ملی اطلاعات؛

۱ ـ ۵ ـ دستگاه‌ اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری.

ماده ۲ ـ دارنده پروانه قدرت مسلط بازار [Significant Market Power (SMP)] یا دارنده‌ شبکه‌ی سراسری موظف است شبکه اختصاصی امن دستگاه اجرایی و کسب‌وکارها را در چهارچوب موافقت‌نامه سطح خدمات [Service Level Agreement (SLA)] درخواستی با رعایت شرایط و مفاد جدول خدمت‌گیرندگان بستر‌های ارتباطی پایه تأمین کند. درخواست متقاضیان مذکور باید حداقل شامل نوع پروتکل‌ها، هم‌بندی شبکه، الزامات و محدودیت‌های مسیریابی‌های مورد نظر باشد؛

تبصره ۱: تأمین دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بر بستر شبکه اختصاصی امن مجاز نیست؛

تبصره ۲: دارنده پروانه قدرت مسلط بازار و دارنده‌ شبکه‌ی سراسری توسط سازمان تعیین می‌شود؛

جدول خدمت‌گیرندگان بسترهای ارتباطی پایه

خدمت‌گیرنده بستر ارتباطی پایه
زیرساخت‌های مهم، مراکز اداری و خدمات عمومی VPN / APN
زیرساخت‌های حساس، مراکز اداری و خدمات عمومی MPLS / VPLS
زیرساخت‌های حیاتی فیبر تاریک / فیبر اشتراکی
زیرساخت‌های خاص (با تأیید سازمان) فیبر تاریک

تبصره ۳: دارنده پروانه موظف است در مناطقی که تعهد پوشش شبکه یا پوشش شبکه دارد، درخواست دستگاه‌های اجرایی و کسب‌وکارها برای دریافت خدمات موضوع جدول فوق را تأمین کند.

ماده ۳ ـ تأمین شبکه اختصاصی امن با رعایت مفاد این مصوبه توسط دیگر دارندگان پروانه بلامانع است؛

ماده ۴ ـ دارنده پروانه موظف است ظرف مدت سی روز کاری، زمان‌بندی و هزینه تأمین شبکه اختصاصی امن درخواستی را به دستگاه اجرایی اعلام کند؛

ماده ۵ ـ درخواست دستگاه اجرایی و مستندات مربوط مستند طبقه‌بندی‌شده تلقی می‌شود؛

ماده ۶ ـ تفسیر مفاد این مصوبه صرفاً با کمیسیون است؛

ماده ۷ ـ این مصوبه در (۷) ماده و سه تبصره به تصویب کمیسیون رسید و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص بازنگری مصوبه شماره ۶ جلسه ۳۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۷ کمیسیون با عنوان بازنگری سقف تعرفه خدمات پایه پستی داخله

منتشره در روزنامه رسمی شماره 23096-1403/04/21

شماره ۱۰۰/۲۲۸۸۲ – ۱۴۰۳/۲/۳۰

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

به پیوست تصویر مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۴ مورخ 1403/02/02 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع “بازنگری مصوبه شماره ۶ جلسه ۳۴۴ مورخ 1402/02/17 کمیسیون با عنوان بازنگری سقف تعرفه خدمات پایه پستی داخله” ابلاغ می‌شود، این مصوبه پس از طی تشریفات ستاد تنظیم بازار لازم‌الاجرا است.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ـ امیر لاجوردی

مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۵۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۵۴ مورخ 1403/02/02 با توجه به افزایش هزینه‌هایی از قبیل حمل‌ونقل و حقوق و دستمزد، درخواست شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت ارایه خدمات پایه پستی داخله، مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۳۴۴ مورخ 1402/0/17 را بازنگری و به شرح زیر تصویب‌ کرد:

ماده ۱ ـ سقف تعرفه خدمات پایه پستی داخله به شرح جدول‌ زیر تعیین می‌شود:

ماده ۲ ـ در صورت ارتقاء کیفیت خدمات پستی به تشخیص سازمان و تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مجاز است با اعلام سازمان از سال ۱۴۰۴ لغایت ۱۴۰۶، سالانه تا هشتاد درصد (۸۰%) نرخ تورم رسمی سال قبل کشور تعرفه خدمات موضوع این مصوبه را افزایش و اعمال نماید؛

 ماده ۳ ـ مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۳۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۷ و کلیه مصوبات مغایر با این مصوبه نسخ می‌شود؛

ماده ۴ ـ این مصوبه پس از طی تشریفات مربوطه و پس از ابلاغ لازم‌الاجرا است؛

ماده ۵ ـ تفسیر مفاد این مصوبه صرفاً با کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

آرای وحدت رویه دهه سوم تیر۱۴۰۳

آراء وحدت رويه قضايی منتشره از 1403/04/21 لغايت 1403/04/30 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران الف ـ هیئت‌عمومی دیوان عالی…

سایر مصوبات دهه دوم تیر ۱۴۰۳

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1403/04/11 لغایت 1403/04/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران       دستورالعمل هوشمندسازی و الکترونیکی…

آرای وحدت رویه دهه دوم تیر۱۴۰۳

آراء وحدت رويه قضايی منتشره از 1403/04/11 لغايت 1403/04/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران الف ـ هیئت‌عمومی دیوان عالی…
keyboard_arrow_up