مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

مصوبات هیئت دولت منتشره از

1398/09/21 لغايت 1398/09/30

در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری استان سیستان و بلوچستان

الحاق جزء (۳) به بند (ب) ماده (۳۵) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

آیین‌نامه اجرایی ماده (۳) قانون حمایت از حقوق معلولان  

نظام رتبه‌بندی معلمان        

اصلاح آیین‌نامه تشکیلات مرکز اطلاعات مالی  

اصلاح ماده (۴) اساس‌نامه شرکت عمران شهر جدید ایوانکی          

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری در استان خراسان رضوی

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان   

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان‏ ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان    

اصلاح تصویب‌نامه شماره ۶۰۰۴۶/ت۵۶۷۵۲هـ مورخ ۱۵/۵/۱۳۹۸

اصلاح ماده (۶) اساس‌نامه شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای

اصلاح ماده (۳) اصلاحی اساس‌نامه سازمان خصوصی‌سازی

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری استان سیستان و بلوچستان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۲۰۴۵۰/ت۵۶۵۲۶هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۲۰۰۴۷ مورخ ۱۳۹۸/۲/۷ وزارت کشور و به استـناد ماده (۱۳) قانون تـعاریف و ضوابـط تقـسیمات کشـوری ـ مصوب۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ مرکز دهستان باهوکلات بخش دشتیاری شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان، به روستای تمپک بازار تغییر می‌یابد.

ب ـ دهستان درگس از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های زیر، مطابق نقشه پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش دشتیاری ایجاد می‌شود:

۱ـ درگز ۲ـ ریکوکش ۳ـ سیدآباد ۴ـ جفربیت بالا ۵ ـ جفربیت پایین ۶ ـ غریب‌آباد ۷ـ قاسـم‌آباد ۸ ـ کرودل ۹ـ کـرودل بالا ۱۰ـ کهیریرز ۱۱ـ کهیر یرز رضایی ۱۲ـ گرمبیت بالا ۱۳ـ گرمبیـت پایین ۱۴ـ کهنان کش بالا ۱۵ـ کهنـانی کش ۱۶ـ گزمنزل

پ ـ روستای درگز به عنوان مرکز دهستان درگس تعیین می‌شود.

ت ـ بخش باهوکلات از ترکیب دهستان‌های باهوکلات و درگس در شهرستان چابهار ایجاد می‌شود.

ث ـ روستای باهوکلات به عنوان مرکز بخش باهوکلات تعیین می‌شود.

ج ـ شهرستان دشتیاری از ترکیب بخش‌های مرکزی (شامل دهستان‌های نگور و سندمیرثوبان) و باهوکلات ایجاد می‌شود.

چ ـ شهر نگور به عنوان مرکز بخش مرکزی شهرستان دشتیاری تعیین می‌شود.

ح ـ شهر نگور به عنوان مرکز شهرستان دشتیاری تعیین می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

الحاق جزء (۳) به بند (ب) ماده (۳۵) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۱۸۵۹۵/ت۵۶۷۶۴هـ ـ۱۳۹۸/۹/۱۷

وزارت صنعت، معدن و تجارت

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره 60/106411 مورخ ۱۳۹۸/۴/۱۵ وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد ماده (۴) قانون مقررات صادرات و واردات ـ مصوب ۱۳۷۲ـ تصویب کرد:

متن زیر به عنوان جزء (۳) به بند (ب) ماده (۳۵) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۳۹۵/ت۱۶هـ مورخ ۱۳۷۳/۲/۶ و اصلاحات بعدی آن اضافه می‌شود:

۳ـ آن دسته از ماشین‌آلات و سایر کالاها که به صورت موقت در داخل کشور برای نمایش در نمایشگاه‌های بین‌المللی ـ تخصصی قرار داده می‌شوند، مشروط به عدم امکان ساخت داخل و با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت از سود بازرگانی هنگام ترخیص قطعی معاف خواهند بود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۳) قانون حمایت از حقوق معلولان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۱۸۶۰۰/ت۵۶۲۹۷هـ ـ۱۳۹۸/۹/۱۷

وزارت کشور ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت راه و شهرسازی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت آموزش‌وپرورش

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان برنامه و بودجه کشور ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ سازمان ملی استاندارد ایران

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ـ سازمان بهزیستی کشور ـ شورای‌عالی استان‌ها

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۰ به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور با مشارکت وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره (۲) ماده (۳) قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ ـ آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

 

آیین‌نامه اجرایی ماده (۳) قانون حمایت از حقوق معلولان

ماده ۱ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱ـ قانون: قانون حمایت از حقوق معلولان ـ مصوب ۱۳۹۶ ـ .

۲ـ فرد دارای معلولیت: افراد موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون.

۳ـ مناسب‌سازی: مجموعه اقداماتی که در جهت اصلاح معابر، اماکن، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی شهری و روستایی و وسایل حمل‌ونقل و ارتباط جمعی انجام می‌شود، به طوری که افراد دارای معلولیت قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، با حفظ استقلال فردی و رعایت شأن و منزلت انسانی بهره‌مند شوند.

۴ـ دسترس‌پذیری: اقداماتی که با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس جهت مشارکت افراد دارای معلولیت در همه حوزه‌های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد انجام می‌شود. دسترسی شامل سامانه (سیستم) حمل‌ونقل، محیط فیزیکی، اطلاعات، آموزش‌وپرورش، فناوری (تکنولوژی)، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه‌ای است.

۵ ـ دستگاه‌های مشمول: دستگاه‌های موضوع بند (ت) ماده (۱) قانون.

۶ ـ اماکن عمومی: کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی، اماکن ورزشی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار شهری و برون‌شهری، مراکز خرید و تجاری، مراکز ارائه خدمات عمومی، بانک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی، معابر عمومی و نظایر آنها.

۷ـ ستاد: ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، موضوع ماده (۳) قانون.

۸ ـ نظارت: فرایندی پویا و مستمر که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، نحوه اقدامات مرتبط با مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری را بررسی و ضمن واپایش (کنترل)، موارد نقض را احصا می‌کند و مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌دهد.

ماده ۲ـ به منظور نظارت و هماهنگی جهت مناسب‌سازی و همچنین نظارت بر اجرای ماده (۲) قانون، ستاد با ترکیب مندرج در ماده (۳) قانون تشکیل می‌شود. تصمیمات ستاد برای کلیه دستگاه‌های مشمول لازم‌الاجرا است.

تبصره ۱ـ به منظور اجرای تصمیمات ستاد در سطح استان و شهرستان، ستادهای هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استانی و شهرستانی تشکیل می‌شود. ترکیب اعضا و وظایف ستادهای استانی و شهرستانی به تصویب ستاد خواهد رسید.

تبصره ۲ـ شیوه‌نامه تشکیل و اداره جلسات ستاد و ستادهای استانی و شهرستانی

به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور در اولین جلسه ستاد پس از ابلاغ این آیین‌نامه

تصویب و ابلاغ می‌شود.

ماده ۳ـ دبیرخانه ستاد در سازمان بهزیستی کشور، دبیرخانه ستاد استانی در اداره کل بهزیستی استان و دبیرخانه ستاد شهرستانی در اداره بهزیستی شهرستان مستقر می‌شود.

ماده ۴ـ وظایف دبیرخانه ستاد به شرح زیر است:

۱ـ پیگیری اجرای تصمیمات ستاد.

۲ـ تهیه دستور کار، زمان‌بندی جلسات، ارسال دعوت‌نامه و دستور جلسات برای اعضای ستاد و تنظیم صورت‌جلسات آن.

۳ـ ایجاد بانک اطلاعاتی موردنیاز مرتبط با مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری.

۴ـ پیگیری تشکیل جلسات ستادهای استانی و شهرستانی و دریافت گزارش‌ها.

ماده ۵ ـ دبیرخانه موظف است در مقاطع زمانی (۶) ماهه گزارش اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای ماده (۳) قانون را تهیه و به هیئت‌وزیران و کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون، موضوع ماده (۳۱) قانون ارسال کند.

ماده ۶ ـ کلیه دستگاه‌های مشمول موظفند از زمان لازم الاجرشدن [لازم‌الاجراشدن] این آیین‌نامه، ساختمان‌ها و اماکن موضوع تبصره (۱) ماده (۳) قانون را برای دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت به خدمات، مطابق با ضوابط مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی کنند، به گونه-ای که مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن یادشده ظرف (۳) سال از تاریخ لازم‌الاجراشدن این آیین‌نامه به طور کامل پایان پذیرد.

ماده ۷ـ سازمان ملی استاندارد ایران موظف است با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تدوین استانداردهای طراحی درگاه‌ها و وب‌گاه‌های الکترونیکی (سامانه‌های ارائه خدمات الکترونیکی) کلیه دستگاه‌های مشمول به منظور مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراشدن این آیین‌نامه، اقدام کند.

تبصره ـ کلیه دستگاه‌های مشمول موظفند ظرف شش ماه، نسبت به پیاده‌سازی استانداردهای ابلاغی موضوع این ماده در درگاه‌ها و وب‌گاه‌های الکترونیکی (سامانه‌های ارائه خدمات الکترونیکی) دستگاه متبوع اقدام کنند.

ماده ۸ ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، تمهیدات لازم را به-عمل آورد تا از طریق شرکت‌های خودروساز داخلی یا شرکت‌های کاربری ساز (مناسب‌سازی خودرو) یا واردات، خودروهای موردنیاز افراد دارای معلولیت، تأمین و خدمات پس از فروش آن نیز در سراسر کشور ارائه شود.

تبصره ـ سازمان ملی استاندارد ایران موظف است با پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت و با همکاری سازمان بهزیستی کشور نسبت به تدوین و ابلاغ استانداردهای دسترس‌پذیری انواع خودرو برای افراد دارای معلولیت اقدام کند.

ماده ۹ـ سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور نسبت به تولید برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی مرتبط با مناسب‌سازی و پخش رایگان حداقل یک ساعت در هفته از محل ساعات پخش برنامه‌های موضوع ماده (۲۱) قانون اقدام کند.

ماده ۱۰ـ شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور موظفند جهت مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری محیط، معابر، اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی و مبلمان شهری اقدامات زیر را انجام دهند:

۱ـ هم‌سطح‌سازی، مناسب‌سازی و نصب خط هدایت نابینایان در پیاده‌روها و تأمین محل ویژه توقف (پارک) خودروی افراد دارای معلولیت در محل توقف حاشیه خیابان‌ها و توقفگاه‌های عمومی.

۲ـ نصب چراغ‌های راهنمای مجهز به علایم صوتی ویژه افراد نابینا و کم‌بینا در تقاطع‌ها.

۳ـ انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای فرهنگ‌سازی در جامعه پیرامون رعایت

ضوابط مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای افراد دارای معلولیت.

۴ـ فعال‌سازی سامانه اطلاع‌رسانی و دریافت شکایات مردمی در خصوص مشکلات مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری معابر و محیط‌های شهری و اقدام در جهت رفع موانع موجود.

۵ ـ مشروط کردن صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان‌کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی به رعایت

ضوابط مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای افراد دارای معلولیت در مورد دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری.

۶ ـ مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری کلیه پایانه‌ها، ایستگاه‌ها، تأسیسات سامانه‌ها و ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری منطبق با قوانین داخلی و استانداردهای بین‌المللی برای افراد دارای معلولیت، تأمین امکان بهره‌مندی این افراد از ناوگان حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی و آموزش کارکنان خود جهت همیاری عملی و صحیح با مسافران دارای معلولیت.

ماده ۱۱ـ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش‌وپرورش موظفند موضوع مناسب‌سازی را متناسب با هر دوره تحصیلی در سرفصل‌ها و محتوای درسی لحاظ کنند.

ماده ۱۲ـ وزارت راه و شهرسازی موظف است تمهیدات لازم را به عمل آورد تا از طریق شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان و مراجع قانونی مرتبط هنگام بررسی، تصویب و نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری و روستایی (اعم از طرح‌های جامع، تفصیلی و هادی) رعایت ضوابط مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای افراد دارای معلولیت لحاظ شود.

ماده ۱۳ـ وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حسب مورد موظفند صدور مجوز احداث و بهره‌برداری مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای، پایانه‌های مسافربری دریایی، هوایی، زمینی و ریلی را به رعایت ضوابط و مقررات مناسب‌سازی مشروط کنند.

ماده ۱۴ـ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است در فرایند اخذ و ارتقای پایه شرکت‌های پیمانکار، گذراندن دوره آموزشی یا بازآموزی ضوابط و مقررات مناسب‌سازی را لحاظ کند.

ماده ۱۵ـ کلیه دستگاه‌های مشمول موظفند اعتبارات موردنیاز برای اجرای وظایف مربوط در این آیین‌نامه را همه‌ساله جهت پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی حسب مورد به سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر مراجع مربوط ارائه کنند.

ماده ۱۶ـ از تاریخ لازم‌الاجراشدن این آیین‌نامه، تصویب‌نامه شماره ۷۷۳۰۳/ت۴۹۱۳۰هـ مورخ ۱۳۹۴/۶/۱۵ لغو می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

نظام رتبه‌بندی معلمان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۱۸۵۰۱/ت۵۵۷۲۴هـ ـ۱۳۹۸/۹/۱۷

وزارت آموزش‌وپرورش ـ سازمان برنامه و بودجه کشور ـ سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۳ به پیشنهاد شماره ۱۰۵۸۹۷ مورخ ۱۳۹۷/۶/۵ وزارت آموزش‌وپرورش و به استناد جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ نظام رتبه‌بندی معلمان را به شرح زیر تصویب کرد:

 

نظام رتبه‌بندی معلمان

ماده ۱ـ در این تصویب‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱ـ معلم: فردی که مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام آموزش‌وپرورش رسمی کشور برعهده دارد.

۲ـ صلاحیت‌های معلمی: شامل برآیندی از سه صلاحیت زیر است:

الف ـ صلاحیت عمومی: مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی فرد، شامل باور‌ها، نگرش‌ها، اعتقادات و رفتار مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه که معلمان را در شناخت و تحلیل مسائل و موضوعات مربوط به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، توانا و پایبندی معلمان را به نظام جمهوری اسلامی ایران آشکار می‌سازد.

ب ـ صلاحیت تخصصی: مجموعه‌ای از دانش و توانمندی‌های آموزشی و پرورشی علاوه‌بر صلاحیت‌های عمومی که معلمان برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود باید از آن برخوردار باشند.

پ ـ صلاحیت حرفه‌ای: مجموعه‌ای از شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و مهارت‌های کسب‌شده و مرتبط با شغل معلمی که معلم را در فرایند تعلیم و تربیت و انجام صحیح وظایف معلمی توانا می‌سازد تا مسئولیت خود را در موقعیت‌های آموزشی ـ پرورشی با استقلال،‌ آزادی عمل و تبحر بیشتری انجام دهد.

۳ـ سنجش صلاحیت: فرایند گردآوری سازمان‌یافته اطلاعات، شواهد و مستندات مرتبط با دانش عمومی، دانش تخصصی، مهارت‌ها، شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و عملکرد معلمان و بررسی آن بر اساس سازوکارها، ملاک‌ها، شاخص‌ها و معیارهای مشخص در هیئت‌های ممیز موضوع ماده (۵) این تصویب-نامه.

۴ـ گواهینامه صلاحیت معلمی: مدرکی که بر اساس نتایج ناشی از سنجش صلاحیت‌های معلمی توسط وزارت آموزش‌وپرورش صادر می‌شود.

۵ ـ رتبه‌بندی: فرایند تعیین رتبه‌های پنج‌گانه معلمان بر اساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان.

ماده ۲ـ سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود:

۱ـ شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام بر اساس مقررات استخدامی مورد عمل.

۲ـ شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن.

۳ـ شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی.

ماده ۳ـ مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

تبصره ـ کارمندانی که به استناد مصوبه مورخ ۱۳۵۸/۹/۱۷ شورای انقلاب در مشاغل اداری اشتغال دارند، می‌توانند بین بازگشت به مدرسه برای خدمت در مشاغل موضوع این ماده یا ادامه خدمت در مشاغل اداری انتخاب نمایند. وزارت آموزش‌وپرورش موظف است نسبت به سازمان‌دهی افرادی که اشتغال در مشاغل موضوع این ماده را انتخاب کرده و از مزایای رتبه‌بندی برخوردار می‌شوند، در واحدهای آموزشی اقدام کند. در هر صورت با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ ادامه فعالیت افراد یادشده در مشاغل اداری به هیچ‌وجه مجاز نخواهد بود. افرادی که ادامه اشتغال در مشاغل اداری را انتخاب می‌کنند، وزارت آموزش‌وپرورش نسبت به انتصاب آنان با رعایت شرایط احراز در مشاغل اداری به صورت قطعی اقدام می‌نماید و بهره‌مندی آنان از مزایای رتبه‌بندی مجوزی ندارد.

ماده ۴ـ مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (۱) ماده (۶۵)، ماده (۶۶) و بند (۵) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب ۱۳۸۶ ـ می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد (۶) و (۷) این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند:

۱ـ رتبه (۱)

الف ـ داشتن حداقل (۲) سال تجربه.

ب ـ گذراندن (۱۲۰) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی.

پ ـ کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هفتادوپنج درصد (۷۵%) در طول دو سال منتهی به نتایج ارزیابی (امتیاز هر سال نباید کمتر از (۷۰) باشد).

ت ـ کسب حداقل شصت درصد (۶۰%) امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی

(امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از پنجاه درصد (۵۰%) باشد).

۲ـ رتبه (۲)

الف ـ داشتن حداقل (۶) سال تجربه.

ب ـ حداقل (۴) سال توقف در رتبه (۱).

پ ـ گذراندن (۱۸۰) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه‌بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه (۱).

ت ـ کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هشتاد درصد (۸۰%) در طول سه سال متوالی منتهی به رتبه بعدی (امتیاز هر سال نباید کمتر از (۷۵) باشد).

ث ـ کسب حداقل شصت‌وپنج درصد (۶۵%) امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از پنجاه‌وپنج درصد (۵۵%) باشد).

۳ـ رتبه (۳)

الف ـ داشتن حداقل (۱۲) سال تجربه و حداقل (۳) سال توقف در رتبه (۲).

ب ـ گذراندن (۱۵۰) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ ـ کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل هشتادوپنج درصد (۸۵%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (۸۰) باشد).

ت ـ کسب حداقل هفتاد درصد (۷۰%) از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از شصت‌وپنج درصد (۶۵%) باشد).

۴ـ رتبه (۴)

الف ـ داشتن حداقل (۱۸) سال تجربه و حداقل (۳) سال توقف در رتبه (۳).

ب ـ گذراندن (۱۲۰) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ ـ کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل نود درصد (۹۰%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (۸۵) باشد).

ت ـ کسب حداقل هفتادوپنج درصد (۷۵%) امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از هفتاد درصد (۷۰%) باشد).

۵ ـ رتبه (۵)

الف ـ داشتن حداقل (۲۴) سال تجربه و حداقل (۳) سال توقف در رتبه (۴).

ب ـ گذراندن (۱۰۰) ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ ـ کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل نود درصد (۹۰%) در طول دوره بین دو رتبه (امتیاز هر سال نباید کمتر از (۸۰) باشد).

ت ـ کسب حداقل هشتادوپنج درصد (۸۵%) از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از هشتاد درصد (۸۰%) باشد).

تبصره ۱ـ مشمولان موضوع ماده (۳) که در اجرای رتبه‌بندی حرفه‌ای موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۰۹۹۳/ت۵۰۵۱۰هـ مورخ ۱۳۹۴/۲/۲ و دستورالعمل‌های مربوط، از عناوین رتبه‌های حرفه‌ای پایه، ارشد، خبره و عالی برخوردار شده‌اند، به ترتیب با رتبه‌های (۲)، (۳)، (۴) و (۵) تطبیق می‌یابند و معلمانی که در رتبه مقدماتی قرار دارند به شرط احراز شرایط، در رتبه (۱) قرار می‌گیرند و ارتقای بعدی آنها نیز بر اساس مفاد این آیین‌نامه خواهد بود.

تبصره ۲ـ مدت تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین طول تحصیل مشمولان قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش‌وپرورش ـ مصوب ۱۳۶۹ ـ و دوره مهارت‌آموزی موضوع ماده (۲۸) اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان ـ مصوب ۱۳۹۰ ـ تجربه محسوب نمی‌شود.

ماده ۵ ـ ساختار اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان دارای ارکان زیر است:

۱ـ هیئت ممیز مرکزی: برای تعیین و تصویب سیاست‌ها و خط‌مشی اجرایی نظام سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان و نظارت بر انجام آن، هیئت ممیز مرکزی در وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل می‌شود.

۲ـ هیئت ممیز استانی: برای طراحی و تصویب برنامه عملیاتی و اجرایی نظام سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان، هیئت‌های ممیز استانی در سطح ادارات کل آموزش‌وپرورش استان تشکیل می‌شود.

۳ـ کارگروه شهرستان/ منطقه/ ناحیه: برای احراز و تأیید رتبه‌ها و ارتقای معلمان به

مراتب بالاتر و اجرای نظام سنجش صلاحیت در شهرستان، منطقه و نواحی، حسب مورد کارگروه رتبه-بندی شهرستان، منطقه یا ناحیه تشکیل می‌شود.

تبصره ـ ترکیب و شرح وظایف اعضای هیئت‌های ممیز و کارگروه‌ها و همچنین شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی (صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای) و سازوکارهای اجرای رتبه‌بندی و نظارت بر انجام آن، به موجب شیوه‌نامه اجرایی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین و ابلاغ می‌شود.

ماده ۶ ـ جدول افزایش امتیازات (دوره متوسطه) به شرح زیر تعیین می‌شود:

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

ماده ۷ـ جدول افزایش امتیازات (دوره ابتدایی) به شرح زیر تعیین می‌شود:

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

تبصره ـ به منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می‌نمایند، به ازای هر سال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم‌الاجراشدن این تصویب‌نامه کسب می‌کنند مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کمتر از نود درصد (۹۰%) نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل (۱۰۰) و (۵۰) امتیاز ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

ماده ۸ ـ به منظور نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه و شناخت مزایا، موانع و مشکلات مربوط، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل می‌شود تا ظرف یک سال بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهد و راهکارهای پیشنهادی را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط از طریق وزارت آموزش‌وپرورش به هیئت‌وزیران ارائه نماید.

ماده ۹ـ این تصویب‌نامه از تاریخ ۱۳۹۸/۷/۱ لازم‌الاجرا است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح آیین‌نامه تشکیلات مرکز اطلاعات مالی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۱۹۴۵۶/ت۵۷۲۲۶هـ ـ۱۳۹۸/۹/۱۸

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت دادگستری ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره 40703/109364 مورخ ۱۳۹۸/۸/۲۹ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین‌نامه تشکیلات مرکز اطلاعات مالی موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۴۱۷۰/ت۵۶۹۵۳هـ مورخ ۱۳۹۸/۶/۱۶ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ـ بند (۴) ماده (۴) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۴ـ توقیف و جلوگیری از نقل‌وانتقال وجوه یا اموال مشکوک به پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم به ترتیب مقرر در تبصره (۱) ماده (۷) مکرر قانون.

۲ـ در تبصره (۴) ماده (۶)، عبارت «و در چارچوب قوانین و مقررات مربوط» قبل از عبارت «خواهد بود» اضافه می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح ماده (۴) اساس‌نامه شرکت عمران شهر جدید ایوانکی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21774-25/09/1398

شماره ۱۱۵۵۱۳/ت۵۴۸۹۰هـ ـ۱۳۹۸/۹/۱۲

وزارت راه و شهرسازی

نظر به اینکه در ماده (۴) اساس‌نامه شرکت عمران شهر جدید ایوانکی موضوع تصویب‌نامه شماره ۴۰۰۶۰/ت۵۴۸۹۰هـ مورخ ۱۳۹۸/۴/۶، عبارت «ده هزار سهم» به صورت عبارت «یکصد سهم» تحریر شده است، مراتب برای اصلاح اعلام می‌شود.

دبیر هیئت دولت ـ حسین سیمایی صراف

 

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۵۰۶/ت۵۶۶۷۱هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۴۹۴۳۸ مورخ ۱۳۹۸/۳/۱۳ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ دهستان بیلری از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‌های زیر، مطابق نقشه پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش مرکزی شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‏شود:

۱ـ نظرآباد ۲ـ حیدرآباد ۳ـ رکن‏آباد ۴ـ علی‏آباد ۵ ـ مرغداری ۶ ـ وحیدآباد ۷ـ محمدآباد ۸ ـ کمال‏آباد ۹ـ خیرآباد ۱۰ـ کریم‏آباد ۱۱ـ نوک‏آباد ۱۲ـ سهراب‏آباد ۱۳ـ گل‏آبادشفیع محمد ۱۴ـ بیلری ۱۵ـ رحمت‏آباد دوربن ۱۶ـ موتور حاجی شادی خان ۱۷ـ قدرت‏آباد ۱۸ـ بهادرآباد ۱۹ـ قادرآباد ۲۰ـ فیروزآباد ۲۱ـ بلال‏آباد ۲۲ـ حاجی عبدالرحمان ۲۳ـ شهید قنبر ۲۴ـ حیدرآباد چاه دگار ۲۵ـ هامون ۲۶ـ چاه دگار ۲۷ـ مشاع آزادی ۲۸ـ علی‏آباد ۲۹ـ چاه کمال ۳۰ـ موتور حاجی محمدخان ۳۱ـ غریب‏آباد ۳۲ـ حسین‏آباد نیلگون بالا ۳۳ـ شهید مدنی ۳۴ـ حسین‏آباد نیلگون پایین ۳۵ـ حیدرآباد نیلگون ۳۶ـ اسماعیل‏آباد ۳۷ـ ملک‏آباد ۳۸ـ توحیدآباد ۳۹ـ پشت گاوان ۴۰ـ ناصرآباد ۴۱ـ سیاه جیهند ۴۲ـ چاه کمال سیاه جیهند ۴۳ـ الله‏آباد ۴۴ـ ده بالا ۴۵ـ حسین‏آباد ۴۶ـ حاجی‏آباد ۴۷ـ چاه توک ۴۸ـ پاسگاه ژاندارمری روتک ۴۹ـ اندرآباد گورانی۵۰ ـ گورانی بالا ۵۱ ـ گورانی پایین ۵۲ ـ جلال‏آباد گورانی ۵۳ ـ کله سگان ۵۴ ـ کندی ۵۵ ـ امیرآباد کندی ۵۶ ـ رئیس‏آباد ۵۷ ـ گز شهنوازی ۵۸ ـ پاسگاه انتظامی کندی ۵۹ ـ ولی‏آباد کندی ۶۰ ـ ولی‏آباد ۶۱ ـ محمدآباد ۶۲ ـ میرزاآباد ۶۳ـ موتورعبدالحق آذرنوش ۶۴ـ آزادآباد ۶۵ ـ حاجی‏آباد ۶۶ ـ نوکجو ۶۷ ـ بخارا ۶۸ ـ سیدآباد ۶۹ ـ ناصرآباد روتک ۷۰ـ اله‏آباد ۷۱ـ چاه نلی ۷۲ـ حیدرآباد ۷۳ـ کریم‏آباد سیدعلی خامنه‏ای ۷۴ـ روتک ۷۵ـ سمرقند ۷۶ـ حسن‏آباد شه‏در ۷۷ـ رحمت‏آباد

۷۸ـ محمودآباد ۷۹ـ مرغداری ۸۰ ـ نادرآباد ۸۱ ـ محمد آباد تاگروک ۸۲ ـ چاه قاسم

۸۳ ـ چاه کرم‌بیک ۸۴ ـ حمید‏آباد ۸۵ ـ محمود‏آباد حیات ۸۶ ـ نوک‏آباد ۸۷ ـ چاه ملک‏ محمد

۸۸ ـ غریب‏آباد ۸۹ ـ اسلام‏آباد ۹۰ـ اکبرآباد گرنچین ۹۱ـ چاه ملک.

ب ـ روستای بیلری به عنوان مرکز دهستان بیلری تعیین می‏شود.

پ ـ بخش پشتکوه از ترکیب دهستان‌های پشتکوه و بیلری در شهرستان خاش ایجاد می‌شود.

ت ـ روستای گورچان به عنوان مرکز بخش پشتکوه تعیین می‌شود.

ث ـ روستای اسماعیل‌آباد دهستان اسماعیل‌آباد بخش مرکزی شهرستان خاش، به شهر تبدیل و به عنوان شهر اسماعیل‌آباد شناخته می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

لینک فایل pdf

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری در استان خراسان رضوی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۵۱۱/ت۵۶۲۴۸هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۲۰۵۲۸۵ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۶ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ مرکز دهستان بالا ولایت بخش مرکزی شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی، به روستای قوژد دهستان یادشده تغییر می‏یابد.

ب ـ مرکز دهستان برکوه بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر، به روستای ایور دهستان یادشده تغییر می‏یابد.

پ ـ دهستان قلعه بالا به مرکزیت روستای قلعه بالا از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر، مطابق نقشه شماره (۱) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش مرکزی شهرستان کاشمر ایجاد می‏شود:

۱ـ قلعه بالا ۲ـ فرگ ۳ـ جردوی ۴ـ بهاریه ۵ ـ حاجی رجب ۶ ـ طاهرآباد ۷ـ نای ۸ ـ فرشه.

ت ـ دهستان رزق‏ آباد به مرکزیت روستای رزق‏آباد از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر، مطابق نقشه شماره (۱) پیوست در بخش مرکزی شهرستان کاشمر ایجاد می‏شود:

۱ـ رزق‏آباد ۲ـ عارف‏آباد ۳ـ کاژغونه ۴ـ قوچ پلنگ.

ث ـ دهستان کوه سفید به مرکزیت روستای تولا از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر، مطابق نقشه شماره (۲) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر ایجاد می‏شود:

۱ـ تولا ۲ـ چلپو ۳ـ اکبرآباد ۴ـ کوشه ۵ ـ علی‏آباد ۶ ـ بختیار ۷ـ مکی.

ج ـ بخش فرح‏ دشت به مرکزیت روستای قلعه بالا از ترکیب دهستان‏های قلعه بالا و رزق‏آباد در شهرستان کاشمر ایجاد می‏شود.

چ ـ بخش بررود به مرکزیت روستای طرق از ترکیب دهستان‏های تکاب و بررود در شهرستان کاشمر ایجاد می‏شود.

ح ـ شهرستان کوهسرخ به مرکزیت شهر ریوش از ترکیب بخش‏های زیر در استان خراسان رضوی ایجاد می‌‏شود:

۱ـ بخش مرکزی به مرکزیت شهر ریوش شامل دهستان‏های برکوه و کوه سفید.

۲ـ بخش بررود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

 

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۵۲۳/ت۵۶۴۱۲هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۲۳۵۳۷۹ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ روستاهای گراتی کلات و گورناکان از دهستان راسک و فیروزآباد و روستاهای بارگ و امام‏آباد از دهستان جکیگور بخش مرکزی شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان منتزع و به دهستان هیت بخش مرکزی شهرستان قصرقند استان یادشده ملحق می‏شوند.

ب ـ روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های رودبان، لحاباد، کافه خلیل، زیارت ‏چاه، گنج‏آباد، انبان، رحمت‏آباد، عزیزآباد رمپان، خرادان و رمپان از دهستان سرباز بخش سرباز شهرستان سرباز منتزع و به دهستان پارود بخش پارود شهرستان یادشده ملحق می‏شوند.

پ ـ روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های گتان، گتانک، دراجین‏در، نوریتی و کریم‏آباد از دهستان آشار بخش آشار شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان منتزع و به دهستان مینان بخش سرباز شهرستان سرباز ملحق می‏شوند.

ت ـ محدوده جغرافیایی دهستان آشار بخش آشار شهرستان مهرستان و دهستان نسکند بخش سرباز شهرستان سرباز، مطابق نقشه شماره (۱) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، اصلاح می‏شود.

ث ـ دهستان بلوچی از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر مطابق نقشه شماره (۱) پیوست در بخش سرباز شهرستان سرباز ایجاد می‌‏شود:

۱ـ شوریکان ۲ـ کمبر ۳ـ جهلین‏ کور ۴ـ دکان حانیان ۵ ـ حانیان ۶ ـ زمین بندان ۷ـ اسلام‏آباد ۸ ـ تلارش ۹ـ بلوچی ۱۰ـ پینک ۱۱ـ چاه ‏سر ۱۲ـ ایرنران بالا ۱۳ـ ایرنران پایین ۱۴ـ کلگی ۱۵ـ سوی آب ۱۶ـ نزند ۱۷ـ نوکان ۱۸ـ گورناکان ۱۹ـ بزرودبالا ۲۰ـ گزرنیک ۲۱ـ شوشکیدر۲۲ـ شیران.

ج ـ روستای بلوچی به عنوان مرکز دهستان بلوچی تعیین می‏شود.

چ ـ بخش نسکند از ترکیب دهستان‏های نسکند و بلوچی در شهرستان سرباز ایجاد می‌‏شود.

ح ـ روستای نسکندر با تغییر نام به نسکند، به عنوان مرکز بخش نسکند تعیین می‏شود.

خ ـ دهستان مچان از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر مطابق نقشه شماره (۲) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش سرباز شهرستان سرباز ایجاد می‌‏شود:

۱ـ میدانجاه ۲ـ نیکلوگان ۳ـ کریم‏آباد ۴ـ گرداک ۵ ـ نور‌آباد ۶ ـ کمپیک دپ ۷ـ جت کلک ۸ ـ سری مچان ۹ـ گرگ ۱۰ـ مچان ۱۱ـ رب‏آباد ۱۲ـ سکار ۱۳ـ ندریتی ۱۴ـ علی‏آباد ۱۵ـ بی‏چند ۱۶ـ حمیدر ۱۷ـ ترین ‏برین.

د ـ روستای مچان به عنوان مرکز دهستان مچان تعیین می‏شود.

ذ ـ بخش کیشکور از ترکیب دهستان‏های کیشکور و مچان در شهرستان سرباز ایجاد می‏شود.

ر ـ روستای رئیس‏آباد به عنوان مرکز بخش کیشکور تعیین می‏شود.

ز ـ دهستان گزور از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر مطابق نقشه شماره (۳) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش سرباز شهرستان سرباز ایجاد می‏شود:

۱ـ گزوربالا ۲ـ جیبه‏ای ۳ـ کریم‏آباد ۴ـ بیدبک ۵ ـ اشکستگ ۶ ـ چشمه بلند ۷ـ نوکی‏در ۸ ـ سپیدبن ۹ـ پتن‏ناک ۱۰ـ کرگوک ۱۱ـ کروچی ندر ۱۲ـ نوریتی ۱۳ـ دپ هوا ۱۴ـ نبی ‏ریگ ۱۵ـ شه میرک ۱۶ـ گتان ۱۷ـ گتانک ۱۸ـ دراجین ‏در ۱۹ـ میان ۲۰ـ اسپی سنگ.

ژ ـ روستای گزوربالا به عنوان مرکز دهستان گزور تعیین می‏شود.

س ـ بخش مینان از ترکیب دهستان‏های مینان و گزور در شهرستان سرباز ایجاد می‌شود.

ش ـ روستای باتک به عنوان مرکز بخش مینان تعیین می‏شود.

ص ـ نام شهرستان سرباز به راسک تغییر می‏یابد.

ض ـ شهرستان سرباز از ترکیب بخش‏های مرکزی (شامل دهستان‏های سرباز و سرکور)، کیشکور، نسکند و مینان در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

ط ـ شهر سرباز به عنوان مرکز بخش‏ مرکزی شهرستان سرباز تعیین می‏شود.

ظ ـ شهر سرباز به عنوان مرکز شهرستان سرباز تعیین می‏شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان‏ ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۴۶۱/ت۵۷۰۲۱هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۱۲۹۴۱۰ مورخ ۱۳۹۸/۶/۳۱ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ مرکز دهستان دامن بخش ‏مرکزی شهرستان‏ ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به ‏روستای گوران ‏سفلی تغییر می‌یابد.

ب ـ دهستان آبادان از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‌های زیر، مطابق نقشه پیوست که تأییدشده به مهر دفتر هیئت دولت است، در بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر ایجاد می‌شود:

۱ـ آبادان ۲ـ ابجکان ۳ـ پیرانج ۴ـ راست‌آباد ۵ ـ مورتان ۶ ـ گوچه ۷ـ قادرآباد ۸ ـ چادربیان ۹ـ قادرآباد صادقی ۱۰ـ شمس‌آباد ۱۱ـ پلپلو ۱۲ـ بیرچنک ۱۳ـ گوهیگان بالا ۱۴ـ گوهیگان پایین.

پ ـ روستای آبادان به عنوان مرکز دهستان آبادان تعیین می‏شود.

ت ـ بخش دامن از ترکیب دهستان‌های دامن و آبادان در شهرستان ایرانشهر ایجاد می‌شود.

ث ـ روستای زهلنفان به عنوان مرکز بخش دامن تعیین می‏شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

 

 

تصویب‌نامه در خصوص تقسیمات کشوری شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۵۰۸/ت۵۶۸۱۸هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت کشور

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۳ به پیشنهاد شماره ۸۴۰۸۸ مورخ ۱۳۹۸/۴/۳۰ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ـ تصویب کرد:

الف ـ مرکز دهستان نازیل بخش نوک‏آباد شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان، به روستای بهرآباد و مرکز دهستان اسکل‏آباد بخش یادشده، به روستای اسکل‏آباد تغییر می‌یابد.

ب ـ دهستان چاه احمد از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر، مطابق نقشه شماره (۱) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر ‏هیئت دولت است، در بخش نوک‏آباد ایجاد می‌شود:

۱ـ موتور بلوچ ۲ـ موسی‏آباد ۳ـ علی‏آباد ۴ـ یوسف‏آباد ۵ ـ موتور عبدالنبی ۶ـ حسن‏آباد ۷ـ گل‏آباد ۸ ـ حسین‏آباد ۹ـ علم‏آباد ۱۰ـ چاه احمد ۱۱ـ اکبرآباد ۱۲ـ نبی‏آباد ۱۳ـ خیرآباد ۱۴ـ موتور حاجی پیر محمد ۱۵ـ محمدآباد شه‏ دوست ۱۶ـ محمودآباد ۱۷ـ امیدآباد ۱۸ـ موتور حاج رسول۱۹ـ حسین‏آباد ۲۰ـ موتور گلاب ۲۱ـ ملک‏آباد ۲۲ـ توکل‏آباد گل زمان ۲۳ـ سعیدآباد ۲۴ـ رحیم‏آباد ۲۵ـ محمدآباد پایین تلارک ۲۶ـ وحیدآباد ۲۷ـ موتور عمر ۲۸ـ گل‏آباد چاه شور ۲۹ـ چاه مجید۳۰ـ محمدآباد شه نور ۳۱ـ میان بازار کهنک ۳۲ـ جیهل‏آباد ۳۳ـ لال‏آباد هوتی ۳۴ـ اسلام‏آباد ۳۵ـ نعیم‏آباد ۳۶ـ ده دوست محمد ۳۷ـ چاه منصور ۳۹ـ موتور نواب۴۰ـ موتور حاجی موسی شه بخش ۴۱ـ شورآباد.

پ ـ روستای چاه احمد به عنوان مرکز دهستان چاه احمد تعیین می‏شود.

ت ـ دهستان شیرآباد از ترکیب روستاها، مزرعه‏ها و مکان‏های زیر، مطابق نقشه شماره (۲) پیوست که تأییدشده به مهر دفتر ‏هیئت دولت است، در بخش نوک‏آباد ایجاد می‌شود:

۱ـ شـیرآباد ۲ـ حبیب‏آباد ۳ـ موتور عبدالکریم ۴ـ مرادآباد ۵ ـ بک ۶ ـ نچاپ ۷ـ ده بالا ۸ ـ نورآباد ۹ـ کاواری ۱۰ـ عبد محمدآباد ۱۱ـ تخت شاپ ۱۲ـ حمل‏آباد ۱۳ـ دهکده کوثر ۱۴ـ حسن‏آباد ۱۵ـ بوک ۱۶ـ شهید شاه نظر ۱۷ـ عزیزآباد ۱۸ـ حافظ‏آباد ۱۹ـ بهادرآباد ۲۰ـ الله‏آباد ۲۱ـ ابراهیم‏آباد ۲۲ـ ناصرآباد ۲۳ـ حاجی‏آباد ۲۴ـ شهید رسولی ۲۵ـ فیصل‏آباد ۲۶ـ ولی‏آباد ۲۷ـ بهشتی‏آباد ۲۸ـ سیدآباد ۲۹ـ ملک‏آباد ۳۰ـ اسلام‏آباد ۳۱ـ چاه بولانزهی ۳۲ـ نعمت‏آباد ۳۳ـ نورآباد ۳۴ـ موتور نادر ۳۵ـ موتور حاجی اکبر ۳۶ـ موتور حاجی چراغ ۳۷ـ حاجی‏آباد سرخ دک ۳۸ ـ اسماعیل‏آباد ۳۹ـ یعقوب‏آباد ۴۰ـ میران دشت.

ث ـ روستای کاواری به عنوان مرکز دهستان شیرآباد تعیین می‏شود.

ج ـ بخش نازیل از ترکیب دهستان‏های نازیل و چاه احمد در شهرستان خاش ایجاد می‌شود.

چ ـ روستای نازیل به عنوان مرکز بخش نازیل تعیین می‏شود.

ح ـ بخش گوهرکوه از ترکیب دهستان‏های گوهرکوه و شیرآباد در شهرستان خاش ایجاد می‏شود.

خ ـ روستای شیرآباد به عنوان مرکز بخش گوهرکوه تعیین می‏شود.

د ـ شهرستان تفتان از ترکیب بخش‏های زیر در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود:

۱ـ بخش مرکزی شامل دهستان‏های اسکل‏آباد و تفتان جنوبی و شهر نوک‏آباد.

۲ـ بخش نازیل.

۳ـ بخش گوهرکوه.

ذ ـ روستای دهپابید به عنوان مـرکز بخش مـرکزی شهرستان تفتان تعیین می‏شود.

ر ـ شهر نوک‏آباد به عنوان مرکز شهرستان تفتان تعیین می‏شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

مصوبات هیئت دولت دهه سوم آذر 98

 

اصلاح تصویب‌نامه شماره ۶۰۰۴۶/ت۵۶۷۵۲هـ مورخ ۱۵/۵/۱۳۹۸

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۰۷۲۸/ت۵۶۷۵۲هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت نیرو ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۹/۱۷ به پیشنهاد شماره 40168/78393 مورخ ۱۳۹۸/۶/۲۶ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در تصویب‌نامه شماره ۶۰۰۴۶/ت۵۶۷۵۲هـ مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۵ عبارت “و همچنین عبارت “تا از محل اعتبار مصوب مربوط پرداخت گردد” به انتهای بند مذکور” بعد از عبارت “انتقال می‌یابد” اضافه می‌شود.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح ماده (۶) اساس‌نامه شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۱۶۷۸/ت۵۴۴۹۲هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۰

وزارت نیرو

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۵/۱۶ به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساس‌نامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت ـ مصوب ۱۳۷۷ـ تصویب کرد:

ماده (۶) اساس‌نامه شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای ایلام (تصویب‌نامه شماره ۶۱۲۵۱/ت۵۲۰۰۴هـ مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۷):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ یک‌هزار و هشتصد و پنجاه‌وسه میلیارد و هشتصد و هفت میلیون (1853807000000) ریال که به (1/853/807) سهم یک میلیون (1000000) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۲ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای کرمانشاه (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۱۶/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ هفت هزار و هشتصد و پنجاه میلیارد و هفتصد و بیست‌وهفت میلیون و دویست و بیست هزار (7850727220000) ریال که به (785/072/722) سهم ده هزار (10۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۳ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۵۳/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ یک‌هزار و دویست و شصت و دو میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون (1262472000000) ریال که به (1/262/472) سهم یک میلیون (1۰۰۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۴ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان رضوی (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۷۴/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ هفت هزار و ششصد و هفتاد و یک میلیارد و ششصد و نود و نه میلیون و سیصد و نود هزار (7671699390000) ریال که به (767/169/939) سهم ده هزار (۱۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۵ ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان شمالی (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۶۷/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ هشتصد و چهل و یک میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون (841570000000) ریال که به (841/570) سهم یک میلیون (1۰۰۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۶ ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان جنوبی (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۹۱/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ چهارصد و شصت و پنج میلیارد و پانصد و چهل و نه میلیون (465549000000) ریال که به (465/549) سهم یک میلیون (1000000) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۷ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای کرمان (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۴۳/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ پنج هزار و ششصد و شصت و هفت میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون و پانصد و سی هزار (5667472530000) ریال که به (566/747/253) سهم ده هزار (۱۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران می‌باشد.

۸ ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۷۳۳/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از مبلغ سه هزار و هشتصد و سی و پنج میلیارد و نهصد و چهارده میلیون (3835914000000) ریال که به (3/835/914) سهم یک میلیون (۱۰۰۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

۹ـ شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد (تصویب‌نامه شماره ۱۰۷۶۰۳/ت۵۰۳۴۸هـ مورخ ۱۳۹۳/۹/۱۶):

سرمایه شرکت عبارت است از هشت هزار و چهارصد و پنجاه‌وسه میلیارد و هفتصد و سی و سه میلیون (8453733000000) ریال که به (845/373/300) سهم ده هزار (۱۰۰۰۰) ریالی تقسیم شده و تماماً متعلق به شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران است.

این متن به موجب نامه شماره 98/102/14539 مورخ ۱۳۹۸/۹/۱۶ شورای نگهبان به تأیید شورای یادشده رسیده است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

اصلاح ماده (۳) اصلاحی اساس‌نامه سازمان خصوصی‌سازی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 21777-28/09/1398

شماره ۱۲۱۶۷۵/ت۵۶۹۶۴هـ ـ۱۳۹۸/۹/۲۳

وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۶/۲۰ به پیشنهاد شماره 61/111765 مورخ ۱۳۹۸/۶/۱۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۲۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی ـ مصوب ۱۳۸۶ ـ تصویب کرد:

ماده (۳) اصلاحی اساس‌نامه سازمان خصوصی‌سازی، موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۵۷۷۸/ت۴۹۹۱۷هـ مورخ ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ و تبصره الحاقی آن موضوع تصویب‌نامه شماره ۴۱۱۲۸/ت۵۰۴۹۲هـ مورخ ۱۳۹۳/۴/۱۶ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۳ـ سرمایه سازمان مبلغ سیصد و هیجده میلیارد و پانصد و هشتاد میلیون و نهصد و چهل‌وهفت هزار و هشتصد و سی و پنج (318580947835) ریال و صد درصد (۱۰۰ %) متعلق به دولت است که تمامی آن پرداخت شده است.

تبصره ـ افزایش سرمایه یادشده از محل طرح ساماندهی و آزادسازی سهام عدالت و خرید تجهیزات موضوع ردیف (۷۹-۵۵۰۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور تأمین شده است.

این اصلاحیه به موجب نامه شماره 98/102/14538 مورخ ۱۳۹۸/۹/۱۶ شورای نگهبان به تأیید شورای یادشده رسیده است.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

قوانین دهه دوم اسفند ۱۴۰۲

قوانین منتشره از 1402/12/11 لغايت 1402/12/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   قانون الحاق يک بند به تبصره…

سایر مصوبات دهه اول اسفند ۱۴۰۲

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1402/12/01 لغایت 1402/12/10 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   مصوبات جلسه پنجاه سوم…
keyboard_arrow_up