کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مشوق‌های افشاگران فساد را پس از دو سال رکوردشکنی افزایش می‌دهد

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مشوق‌های افشاگران فساد را پس از دو سال رکوردشکنی افزایش می‌دهد

SEC Boosts Whistleblower Incentives after Two Record-Breaking Years

 

در 26 آگوست 2022، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، دو تغییر مهم را در قوانین حاکم بر برنامه حمایت از افشاگری خود، به شکلی که در فوریه 2022 پیشنهاد شده بود، تصویب کرد.

موارد تصویب شده، اصلاحیه‌ها را به سمت قوانین مشابهی که در سال 2020 اجرا شدند معکوس کرده و تلاش کمیسیون را برای افزایش انگیزه و پاداش به افشاگران در خصوص اطلاعات آن‌ها درباره نقض‌های احتمالی قوانین بورسی منعکس می‌نماید. اگر توزیع 739 میلیون دلار پاداش بین 147 شرکت کننده در برنامه{افشاگری} بین سال‌های 2020 و 2021 به تنهایی کافی نباشد، مشوق‌های توسعه‌یافته برای افشاگران فساد به دو صورت مطرح می‌شوند.

نخست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، قانون 21F-3 را اصلاح کرد تا به این کمیسیون اجازه دهد تا پاداش افشاگر را برای اقدامات خاصی که توسط مراجع دیگر هم (که برنامه پرداخت جایزه به افشاگر دارند) انجام می‌شوند، پرداخت نماید. به طور خاص، در صورتی که سایر برنامه‌های صلاحیت‌دار در این حوزه با برنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحت پوشش قرار نگیرند و یا پاداش‌های ارائه شده کمتر از پنج میلیون دلار باشد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار قادر به پرداخت «پاداش برای اقدامات مرتبط» است. همچنین، با اصلاحات انجام شده در قانون 21F-3، شرط «مرتبط بودن» و«واجد شرایط بودن» را برای وجوه تحت مدیریت کمیسیون بورس و اوراق بهادار  کنار می‌گذارد.

دوم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، قانون 21 F -6 را به منظور حذف کردن اختیارات کمیسیون برای در نظر گرفتن کاهش میزان دلاری پاداش افشاگران اصلاح کرد. به عبارت دیگر، زمانی که کمیسیون تغییر در مبلغ یک جایزه را  در نظر می‌گیرد، این تغییر فقط می‌تواند در جهت افزایش آن باشد و نه کاهش پاداش.

این اصلاحات، تفوق کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در رسیدگی به تخلفات یقه‌سفیدان افزایش داده و موثرتر می‌کند، افشاگران بالقوه را نسبت به عدم توجه ضرر به آن‌ها در صورت همکاری با نهادهای قانونی امیدوارتر می­سازد و تأثیر اطلاعات مستقیم و غیرمستقیم دریافتی توسط کمیسیون در مرحله پاداش‌دهی به افشاگر را  افزایش می‌دهد.

 

منبع:

troutman

مترجم:

دکتر نبی‌اله غلامی

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

keyboard_arrow_up