اصلاحات سیستم مالیاتی هلند در سال 2022

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

اصلاحات سیستم مالیاتی هلند در سال 2022

 2022 Tax Plan

 

در سال 2022، هلند با هدف بهبود سیستم مالیاتی، تغییرات جزئی در سیستم مالیاتی خود اعمال کرده است. مطابق این طرح به ویژه، بهبودهایی در مالیات‌های موجود در حوزه‌های اشتغال، مسکن و راه‌اندازی کسب­ و کار انجام شده است.

 کار از خانه

بسیاری از کارمندان و کارفرمایان می‌خواهند توافقاتی را انجام دهند تا حتی پس از بحران کرونا، کار پاره وقت از خانه ادامه یابد. به همین دلیل است که از 1 ژانویه 2022 امکان کمک هزینه معاف از مالیات کار از خانه تا سقف 2 یورو در روز پیش‌بینی شده است. این رقم، بر اساس محاسبه مؤسسه ملی اطلاعات مالی خانواده (NIBUD) از میانگین هزینه‌های اضافی روزانه کار در خانه، برای قهوه، گرمایش و غیره در نظر گرفته شده است.

کارفرمایان قبلاً این گزینه را در اختیار داشتند که برای ایجاد یک فضای کاری در خانه، کمک هزینه معاف از مالیات تخصیص دهند. از سال 2021 کمک هزینه معاف از مالیات برای سفر به محل کار تا 0.19 یورو در هر کیلومتر نیز برای روزهایی که کارمند به دفتر می­رود پیش بینی شده است. کارمند و کارفرما می­توانند در مورد تعداد روزهایی در هفته که کارمند از خانه کار می­کند توافقاتی را انجام دهند تا کارفرما بتواند کمک هزینه ثابتی را پرداخت نماید. اگر گاهی اوقات در یک روز مختص کار در منزل، کاری در اداره انجام شود یا بالعکس، پرداختی مذکور نیازی به تعدیل ندارد.

مسکن

در سال 2022، سه تغییر در قوانین مالیاتی مالکیت خانه اعمال شده است. به‌عنوان مثال، زمانی­که شخصِ صاحب خانه، خانه دیگری را با یک شریک خریداری نماید، یا در مواردی­ که شخص با یک شریک، صاحبِ خانه است و شریک وی فوت کند، اصلاحاتی اعمال شده است.

از 1 ژانویه 2021، خریداران زیر 35 سال مجبور به پرداخت مالیات نقل و انتقال هنگام خرید اولین خانه خود نیستند. خریداران 35 ساله یا بیشتر که قرار است خود در خانه زندگی کنند، 2٪ پرداخت می‌کنند، در حالی که خریدارانی که نمی­خواهند در آنجا زندگی کنند، 8٪ پرداخت می­کنند. بر اساس مصوبه جدید دولت، خریدارانی که به دلیل شرایط پیش‌بینی نشده از خرید منصرف می­شوند، پس از امضای قرارداد خرید و قبل از انتقال مالکیت، به‌طور خودکار نرخ 8 درصد را پرداخت نخواهند کرد.

درصورتی‌که انجمن‌های مسکن و توسعه‌دهندگان ملک، خانه‌ها را با تخفیف قابل‌توجه به خریداران خانه اولی یا افرادی با درآمد متوسط به پائین بفروشند و بعداً آن‌ها را از آن افراد باز پس‌خرند، از اول ژانویه 2022 دیگر مالیات نقل و انتقال پرداخت نخواهند کرد (در سال 2021 باید 8 درصد مالیات پرداخت می­نمودند). در نتیجه، این خانه‌ها برای خریداران خصوصی بعدی مقرون به صرفه باقی خواهند ماند.

مزایائی برای استارت‌آپ‌ها

کارفرمایان گاهی اوقات به جای حقوق عادی به کارمندان گزینه سهام پیشنهاد می­کنند. به‌عنوان مثال، استارت‌آپ‌های جوان، اگر می­خواهند کارمندان با استعدادی را جذب کنند، اما هنوز پول کافی برای پرداخت حقوق متناسب ندارند، اغلب گزینه‌های سهام را پیشنهاد می­کنند.

سهام مشمول مالیاتند چرا که نوعی حقوق هستند. در حال حاضر در صورتی که کارمندی حقوق خود را به سهام تبدیل کند، مالیات از وی اخذ می­شود. این بدان معناست که کارمندان (و کارفرما) باید فوراً مالیات بپردازند، در­حالی که همیشه نمی­توانند این هزینه را بپردازند چرا که هنوز مجاز به فروش سهام نیستند. بنابراین، از اول ژانویه 2022، مالیات معمولاً تنها زمانی اخذ می­شود که سهام قابل معامله باشد.

 

منبع:

government.nl

مترجم:

دکتر هادی رحمانی

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت

“انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت” Contracting for Price Fluctuations   یادداشت سردبیر نوسانات شدیدِ قیمت همواره موجب بی‌ثباتی‌هایی…
keyboard_arrow_up