فراخوان جمع آوری محصولات به‌دلیل نداشتن کیفیت مطلوب در بریتانیا

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

فراخوان جمع‌آوری محصولات به‌دلیل نداشتن کیفیت مطلوب در بریتانیا

Recall of products due to poor quality

بریتانیا به‌منظور مقابله با افت کیفیت محصولات تولید و توزیعی در سطح جامعه و حفظ استانداردهای تعریف شده قانونی در تهیه و توزیع کالاها، محصولاتی را که سطح انتظارات عموم افراد را برآورده نمی‌­سازد، طی فراخوانی جمع‌آوری می­‌نماید.

 گاهی اوقات علیرغم تلاش‌های صورت‌گرفته در کنترل کالاها، باز هم محصولاتی ناایمن یا آن­هایی که براساس دستورالعمل‌های قانونی انتظارات مطلوب را برآورده نکرده‌اند، مراحل کنترل و مدیریت کیفیت را دور زده و به بازار راه می­یابند. هنگامی­ که یک محصول ناایمن از کنترل تولیدکننده و یا توزیع‌کننده خارج شود، باید قبل از فروش بیشتر از بازار حذف گردد و اگر ایمنی مشتریانی را که آن را خریداری کرده‌اند، تهدید می­کند باید به ایشان اطلاع داده شود که کالا را برگردانند تا یا با کالای بی‌نقص جایگزین شده یا رفع نقص شده و عودت داده شود یا این­که بهای آن به ایشان برگشت داده شود. به این فرآیند، «فراخوانی» (recall) می­گویند.

این شیوه فراخوانی محصولات که جهت جمع‌آوری آن­ها از بازار و یا مشتریان صورت می­گیرد می­تواند تهدید بزرگی علیه شرکت تولیدکننده به‌واسطه­ هزینه زیاد آن، از دست دادن بازار فروش، اعتماد مشتری و یا لغو قراردادهای ارائه کالاها و عرضه خدمات از سوی مشتری‌ها محسوب شود؛ با این حال، یک فراخوان خوب و به‌موقع می­تواند تأثیرات منفی این واقعه را کاهش داده و حتی با نشان­ دادن صداقت و درستکاری تولیدکننده، موجب ارتقای اعتبار  آن شرکت نزد عموم مصرف‌کنندگان گردد.

بدین‌منظور لازم است طرح‌های فراخوان اهداف کلیدی زیر را دنبال نمایند:

1- جلوگیری از تحویل و فروش بیشتر محصول دارای نقص؛

2- اطلاع‌رسانی سریع به سازمان‌های نظارتی و مشتریانی که قبلاً خریداری کرده‌اند؛

3- حذف مناسب و به‌موقع محصول مورد نظر از بازار تا زمانی که رفع نقص گردد.

 

منبع:

marsh

مترجم:

دکتر مرضیه سلمانی سیبنی

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

keyboard_arrow_up