الزام به نصب سنسورهای ایمنی در درگاه آسانسورها

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

الزام به نصب سنسورهای ایمنی در درگاه آسانسورها

Upcoming Deadline for Elevator Upgrades

 

تا 31 دسامبر 2023، «سنسورهای ایمنی» باید بر روی کلیه آسانسورهای فلوریدا نصب شود. (این سنسورهای ایمنی مادون قرمز، با شناسایی انسان یا اشیاء در درگاه آسانسور، مانع از بسته شدن درها می‌شوند.)منشأ این الزام، دپارتمان تجارت و مقررات حرف‌های فلوریدا (DBPR) بوده و در «قانون اداری فلوریدا» و «قانون ساختمان فلوریدا» مورد توجه قرار گرفته است.

«دپارتمان تجارت و مقررات حرف‌های فلوریدا» مقرر می­دارد که کلیه وسایل حمل‌ونقل دارای مجوز از «اداره ایمنی آسانسور ایالت فلوریدا»- که به موجب «قانون ایمنی آسانسور فلوریدا» شامل آسانسورها هم می‌شود ــ باید تا 31 دسامبر 2023 با قانون فوق منطبق شوند؛ علاوه‌براین، به موجب «آیین‌نامه ساختمان فلوریدا» نیز همه آسانسورهای موجود باید با الزامات «انجمن مهندسین مکانیک آمریکا» مطابقت داشته باشند.

مطابق بخشی از این مقرره، مالک آسانسور مسئول عملیات ایمنی، نگهداری مناسب، بازرسی و اصلاح نواقص قانون آسانسور بعد از صدور گواهی بهره‌برداری توسط بخش است. در نتیجه، انجمن جامعه (community association) ــ انجمنی غیردولتی متشکل از اعضای یک جامعه ــ به عنوان صاحب آسانسور(ها) مسئول اصلاح هرگونه نقص قانونی و انطباق وضعیت آسانسورها با قانون مزبور تا تاریخ تعیین شده است، مگر اینکه پیش از این، شرایط لازم احراز شده باشد. هیچ مفاد قانونی مستثنائی وجود ندارد؛ بااین‌حال، این مقرره اظهار می­دارد که ممکن است به خاطر مشکلات ناخواسته‌ای همچون مسائل اقتصادی، فنی، حقوقی و یا سایر مشکلات شخصی تعدیل یا چشم پوشی صورت گیرد؛ اما اگر انجام این امر بر امنیت عمومی تأثیر منفی بگذارد، استثنائی اعمال نمی­شود.

پیرو لازم‌الاجرا شدن این قانون، به مالکین ساختمان‌های دارای آسانسور پیشنهاد می‌شود:

  • قرارداد خود را با شرکت خدمات آسانسور بررسی کرده و مشخص کنند آیا الزام قانون برای ارتقا، برعهده آن‌هاست یا آن‌ها می‌توانند برای این منظور، با شرکت دیگری به انتخاب خود قرارداد ببندند؛
  • امکان استفاده از وکیلی جهت قرارداد نظارت بر قفل در یا قرارداد ارتقاء آسانسور(ها) را بررسی کنند؛
  • مالکینی را که ممکن در صورت عدم دسترسی به آسانسور فعال، نیاز به جابجایی داشته باشند، شناسایی کنند؛
  • گزینه‌های تأمین مالی را مورد توجه قرار دهند؛
  • به بررسی جریمه‌ها و تبعات از دست رفتن مهلت مزبور بپردازند.

منبع: 

Becker & Poliakoff

مترجم:

نعیمه درویشی

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

keyboard_arrow_up