مقررات جدید برای کار از منزل در کشور نروژ

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

مقررات جدید برای کار از منزل در کشور نروژ

New Rules for Working from Home

تعداد کارمندانی که از خانه کار می‌کنند در طول همه‌گیری کووید-19 به‌شدت افزایش یافته است. برای بسیاری از مشاغل، این شرایط به خوبی عمل کرده است و بسیاری از کارفرمایان به ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر ادامه داده‌اند. بااین‌حال، بسیاری خواستار قوانین واضح‌تری برای کار از خانه شده‌اند. در این راستا، دولت نروژ اصلاحاتی را در مقررات وزارت کشور تصویب کرده که از اول جولای 2022 اعمال شده است.

سازمان بازرسی کار نروژ دارای صلاحیت نظارتی است

طبق قوانین جدید، سازمان بازرسی کار نروژ این اختیار را خواهد داشت که بر رعایت مقررات نظارت کند. بنابراین، مهم است که شرکت‌ها در مورد کارکنانی که از خانه کار می‌کنند اطلاع داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که سیستم و اسناد مربوطه در جای خود قرار دارد.

این سازمان قادر به بازرسی خانه کارکنان نخواهد بود، اما می‌تواند اقدامات ایمنی و بهداشتی کارفرما را بررسی کند و برای انجام این امر پیگیر کارمندانی باشد که از خانه کار می‌کنند. در عمل، این بدان معنی است که کارمندانی که از خانه کار می‌کنند باید اسنادی را تهیه نمایند که نشان دهد از قوانین مندرج در مقررات پیروی می‌کنند. این اسناد برای ارزیابی به سازمان ارائه می‌شوند.

محدوده مقررات

این مقررات تاکنون در مورد کار در منزل کارمند اعمال شده است، اما در مورد کارهای کوتاه‌مدت یا اتفاقی اعمال نمی‌گردد. در طول همه‌گیری، بسیاری از کارفرمایان در مورد چگونگی تفسیر اصطلاح «تصادفی» مطمئن نبودند. به‌منظور روشن شدن این کلمه، کلمه «پراکنده» جایگزین شده است. «پراکنده» به کارهای گاه‌به‌گاه اطلاق می‌گردد که در خانه کارمند انجام می‌شود اما بیش از حد نیست یا یک ترتیب دائمی را تشکیل نمی‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک کارمند هفته‌ای یک‌بار از خانه کار کند، این کار «پراکنده» نیست. لذا قوانین مندرج در آیین‌نامه اعمال خواهد شد. در حال حاضر همچنین مشخص شده است که مقررات فقط در مورد کارهایی که در منازل کارمندان انجام می‌شود اعمال می‌گردد. نه برای سایر انواع کار از راه دور، مانند کار در قطار یا هواپیما.

الزامات مستمر برای توافق کتبی

الزام برای یک توافق‌نامه کتبی برای کار از خانه هنوز بخش اصلی مقررات است. در طول همه‌گیری، بسیاری از کارفرمایان اعلام کرده‌اند که این الزام زمانی اجرایی نمی‌شود که مقامات دستور یا توصیه کار از خانه را بدهند.

قوانین جدید، الزامات توافق‌نامه کتبی را در چنین شرایطی مستثنی کرده است. اگر کارمندان یک ترتیب دائمی برای کار از خانه داشته باشند، حتی در شرایط عادی، کارفرما باید یک توافق‌نامه کتبی را تضمین کند که ازجمله، ماهیت دفتر خانه، ساعات کار و قوانین رسیدگی به پرونده را تنظیم کند.

قوانین ساعات کاری باید در منزل رعایت شود

در حال حاضر قوانین جداگانه‌ای در مورد ساعات کاری هنگام کار از خانه وجود دارد. این مقررات ویژه از 1 ژوئیه 2022 حذف شده است، چراکه همان مقررات زمان کاری که در محل کار اعمال می‌شود در خانه‌ها نیز اجرایی است. این امر برنامه‌ریزی ساعات کاری کارکنان را برای کارفرمایان آسان‌تر می‌نماید.

این قانون به این معنی است که کارمندانی که از خانه کار می‌کنند به‌زودی باید از قوانین عادی محل کار مانند کار نکردن در شب یا یکشنبه‌ها پیروی کنند. کارفرمایان مسئول اطمینان از رعایت قوانین ساعات کاری هستند. بنابراین، سیستم‌هایی باید وجود داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که ساعات کار کارکنان در خانه منطقی و مطابق با قانون محیط کار است.

الزامات سختگیرانه برای محیط کار در خانه

مقررات، دفتر خانه، شرایط و ضوابط محیط کار را فهرست می‌کند که کارفرما باید از رعایت آن‌ها برای کارمندانی که از خانه کار می‌کنند اطمینان حاصل کند. اگرچه محیط کار روانی-اجتماعی نیز بخشی از مسئولیت کارفرماست، اما مقررات فعلی فقط به شرایط فیزیکی اشاره دارد.

به‌منظور اطمینان از افزایش آگاهی از مسائل روانی- اجتماعی، مقررات جدید تأکید می‌کند که کارفرما نیز مسئول شرایط روانی -اجتماعی محیط کار در خانه است. کارفرمایان باید مطمئن شوند که این مسئولیت‌ها را در مقررات دفتر خانه خود پیاده می‌کنند.

مترجم:

دکتر سحر کریم نیا

منبع:

Homble Olsby

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

keyboard_arrow_up