کمیسیون بورس و اوراق بهادار قوانین مربوط به افشاگری را اصلاح می‌کند

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

کمیسیون بورس و اوراق بهادار قوانین مربوط به افشاگری را اصلاح می‌کند

SEC amends whistleblower rules

 

در 26 اوت 2022، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، دو اصلاحیه را در قوانین برنامه مربوط به افشاگری (whistleblower program rules) این کمیسیون تصویب نمود.

اصلاحیه‌های مذکور موجب توسعه شرایطی خواهند شد که در آن، کمیسیون می‌تواند به افشاگران برای اطلاعات و کمک‌شان در ارتباط با اقدامات غیرمرتبط با کمیسیون پاداش پرداخت نماید، و همچنین صلاحیت کمیسیون را برای در نظر گرفتن میزان دلاری یک پاداش بالقوه برای افشاگر، با هدف افزایش این پاداش و نه کاهش آن، تأیید می‌کند. به طور مشخص، قانون اخیر، قانون 21F-3 را با اجازه دادن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای پرداخت پاداش به افشاگر برای اقدامات خاص که توسط سایر نهادها، از جمله آژانس‌های فدرال منتخب (در مواردی که این پاداش‌ها ممکن است ذیل قوانین افشاگری نهاد دیگر)، انجام می‌شود، اصلاح می‌کند.

شرایط توسعه یافته‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار در نظر گرفته شده، شامل مواردی می‌شود که «برنامه نهاد {فدرال} دیگر با برنامه کمیسیون بورس و اوراق بهادار قابل مقایسه نیست و یا اگر حداکثر پاداشی که کمسیون بورس و اوراق بهادار می‌تواند برای اقدام مربوطه پرداخت نماید از پنج میلیون دلار تجاوز نمی‌کند». قانون اخیر همچنین اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ذیل قانون 21F-6 را برای «تأیید اختیارات کمیسیون … به منظور در نظرگرفتن میزان دلاری یک پاداش بالقوه برای هدف محدود افزایش پاداش» اصلاح می‌کند. اصلاحیه، همچنین «اختیارات کمیسیون در خصوص توجه به میزان دلاری یک پاداش بالقوه به منظور کاستن از آن را حذف می‌کند».

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد که اصلاحیه‌ها «برنامه حمایت از افشاگر کمیسیون را تقویت خواهد کرد». در مقابل، هستر ام. پیرس، یکی از اعضای کمیسیون، اظهار داشت، در حالی­که اصلاحیه‌ها برای موفقیت برنامه حمایت از افشاگر «بی‌اهمیت» هستند، در عین حال «پیامدهای آسیب‌زایی را هم برای برنامه حمایت از افشاگر و هم برای فرایندهای قانون‌گذاری کمیسیون به همراه دارند»، و «قوانین بیزانسی حاکم بر برنامه حمایت از افشاگر کمیسیون را پیچیده می‌کنند».

منبع:

Buckley

مترجم:

دکتر نبی‌اله غلامی

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

keyboard_arrow_up