کودک همسری؛ معضلی بزرگ حتی در کانادا و آمریکا

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

کودک همسری؛ معضلی بزرگ حتی در کانادا و آمریکا

Child Marriage Is Still a Huge Problem Even in Canada and US

 

سازمان غیر دولتی گلوبال سیتیزن (Global Citizen) اعلام کرده است که در سال 2017 ازدواج کودکان در کشورهای اتیوپی، برزیل، نیجریه، بنگلادش و هند بیشترین شیوع را داشته است. در برخی از این کشورها وضعیت حقوقی به سمت بهتر شدن حرکت کرده است اما لزوم اجرای تغییرات قانونی در جامعه امری ضروری است.

بر اساس اعلام گلوبال سیتیزن، علی­رغم آن که سن قانونی ازدواج 18 سال است، تعداد 19740000 ازدواج زیر 18 سال در اتیوپی رخ داده است؛ دلیل این امر را می­توان در ریشه‌های عمیق فرهنگی جستجو کرد. در کشور برزیل، حداقل سن ازدواج در سال 2017، 18 سال بود. اما با رضایت والدین، ازدواج در سن 16 سالگی نیز امکان پذیر بود. طبق گزارش این سازمان در سال 2017 تعداد 2928000 ازدواج زیر 18 سال در بزریل به ثبت رسیده است. کشوری همچون نیجریه حداقل سن ازدواج را در قانون خود مشخص نکرده است. این خلاء قانونی منجر به ثبت رقم بالای 3306000 ازدواج زیر 18 سال در این کشور شده است. همچنین در کشور بنگلادش علی­رغم در نظر گرفتن سن قانونی 18 سال برای ازدواج دختران و 21 سال برای ازدواج پسران، بیش از 3931000 ازدواج زیر سن قانونی به ثبت رسیده است که علت این امر را می‌توان سنت‌های مذهبی و فقر دانست. بر اساس آمارهای موجود، کشور هند نیز با ثبت بیش از 26610000 ازدواج زیر 18 سال در سال 2017 جزء کشورهایی است که بیش­ترین معضلات را در این خصوص دارد. این در حالی است که طبق قانون این کشور کودک همسری از سال 2006 ممنوع شده است.

بر اساس مطالعات دیگری که توسط مؤسسه غیردولتی «Pew Research Center» در سال 2015 در آمریکا  منتشر شده و در آن قوانین 198 کشور در خصوص کودک همسری مورد بررسی قرار گرفته است، در 117 کشور ازدواج زیر سن 18 سال قانونی است؛ کانادا و آمریکا نیز جزء چنین کشورهایی بوده‌اند.

به موجب آمار وبسایت «Equality Now»، در آمریکا، افراد زیر سن قانونی می‌توانند در ۴۳ ایالت ازدواج کنند. این وبسایت همچنین اشاره می­کند که تنها ۷ ایالت وجود دارد که برای ازدواج باید سن فرد ۱۸ سال یا بیشتر باشد: «دلاور، ماساچوست، مینه سوتا، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا و رود آیلند». در آمریکا ۲۰ ایالت تا زمانی که معافیت قضایی والدین وجود داشته باشد، به حداقل سن برای ازدواج نیاز ندارند. این وبسایت همچنین گزارش می­دهد که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ تقریباً ۳۰۰۰۰۰ کودک در ایالات متحده ازدواج کرده‌اند و در بیشتر موارد، یک دختر نوجوان با یک مرد بالغ بسیار مسن‌تر ازدواج کرده است.

کانادا نیز وضعیتی مشابه با ایالات متحده دارد. طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه مک­­گیل انجام شده است، در کانادا، بیش از ۳۶۰۰ گواهی ازدواج برای کودکان، معمولاً دختران زیر ۱۸ سال بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ صادر شده است. در این کشور جوانان کمتر از ۱۶ سال نمی‌توانند حتی با اجازه والدین ازدواج کنند.

منبع:

The Daily Digest

مترجم:

دکتر سحر کریم­نیا

میتوانید برای خواندن اخبار دیگر جهان به صفحه پویش های حقوقی پژوهشکده حقوقی شهر دانش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت

“انعقاد قرارداد برای نوسانات قیمت” Contracting for Price Fluctuations   یادداشت سردبیر نوسانات شدیدِ قیمت همواره موجب بی‌ثباتی‌هایی…
keyboard_arrow_up