سایر مصوبات دهه سوم دی ۱۴۰۱

Instagram
Telegram
WhatsApp
LinkedIn

سایر مصوبات

منتشره از تاریخ

1401/10/21 لغایت 1401/10/30

در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه تشکیل کارگروه موقت بررسی وقایع و اعتراضات اخیر در کشور

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص تسهیلات بانکی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص تغییر رویکرد کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه تولید قراردادی

اصلاحیه ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری

نظریه‌‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به “ قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

مصوبه تشکیل کارگروه موقت بررسی وقایع و اعتراضات اخیر در کشور

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22670 – 1401/10/24

(جلسه سیزدهم مورخ ۱۴۰۱/۷/۹ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور)

شماره ۱۹۰۹۰۱ – ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ـ دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

دانشگاه آزاد اسلامی ـ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ـ شورای فرهنگ عمومی

مصوبه “تشکیل کارگروه موقت بررسی وقایع و اعتراضات اخیر در کشور” که در جلسه سیزدهم مورخ ۱۴۰۱/۷/۹ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود.

“دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی موظف است در راستای اجرای بند ۲‌ـ ۱ اقدام ملی، ذیل راهبرد کلان ۱۳ نقشه مهندسی فرهنگی کشور و به منظور آسیب‌شناسی، بررسی علل و زمینه‌ها و ارایه راهکارهای عملیاتی برای مواجهه اثربخش با این حوادث، کارگروه موقت را به ریاست دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و عضویت رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دبیر شورای فرهنگ عمومی و قائم‌مقام و دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل دهد.”

اجرای این ماده‌واحده منوط به رعایت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالی و تشکیلاتی جدید و عدم مغایرت با مقررات لازم‌الاجرای مرتبط می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور و رئیس ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ـ محمد مخبر

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص تسهیلات بانکی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22670 – 1401/10/24

شماره 020/36675- ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

وزارت جهاد کشاورزی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان برنامه‌وبودجه کشور ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و بند (ز) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و موافقت سازمان برنامه‌وبودجه کشور به شماره نامه ۴۹۳۹۳۲ مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۴ تسهیلات بانکی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فراتر از سقف تسهیلات بانکی مصوب در پیوست شماره (۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را تصویب کرد:

۱ (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به شرح جدول ذیل از طریق بانک‌های عامل به‌منظور خرید تضمینی گندم، اجرای سیاست‌های تنظیم بازار نهاده‌های دامی و محصولات دام و طیور، اجرای سیاست قیمت تضمینی جو و ذرت، تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی، تأمین کودهای بخش کشاورزی و تهیه و تدارک کالاهای اساسی تسهیلات لازم را در اختیار شرکت‌های یادشده قرار دهد.

 

ردیف نام شرکت مبلغ (میلیارد ریال)
۱ شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران ۵۰۰۰۰
۲ شرکت پشتیبانی امور دام کشور ۱۰۰۰۰۰
۳ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ۹۰۰۰۰

 

۲ (سازمان برنامه‌وبودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات را از محل اعتبارات مصوب مربوط تعهد و تضمین نماید. این تضمین نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

۳ (شرکت‌های یادشده موظف هستند تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی بازپرداخت نمایند.

۴ (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل به نحوی اقدام نماید که در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های یادشده تسریع به عمل آید.

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ـ سیدجواد ساداتی‌نژاد

مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در خصوص تغییر رویکرد کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه تولید قراردادی

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22670 –1401/10/24

شماره 20/37260- ۱۴۰۱/۱۰/۱۹

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت امور اقتصادی و دارایی

سازمان برنامه‌وبودجه کشور

صندوق توسعه ملی

به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان‌ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره 180/67826مورخ ۱۳۹۹/۹/۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به‌منظور تغییر رویکرد کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه تولید قراردادی در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ تصویب کرد:

۱ (شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مکلف است حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه محصولات گلخانه‌ای با مشارکت بخش خصوصی و حقوقی فعال با سرمایه اولیه دو هزار میلیارد (2000000000000) ریال اقدام نماید.

تبصره (۱): سازمان برنامه‌وبودجه کشور مکلف است به منظور تغییر رویکرد کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب، توسعه تولید قراردادی و اجرای الگوی کشت سهم دولت را از محل اعتبارات مربوط قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تأمین نماید.

تبصره (۲): وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با استناد به ماده (۱۲) قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی از طریق فروش بخشی از املاک و دارائی نسبت به تأمین سهم دولت اقدام نماید.

۲) وزارت جهاد کشاورزی (معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی) موظف است در راستای اهداف برنامه‌ریزی‌شده دولت و وزارت متبوع جهت توسعه واحدهای گلخانه‌ای مدل تأمین مالی مناسب را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط (وزارت امور اقتصادی و داراریی و صندوق توسعه ملی) تهیه و به شورای قیمت‌گذاری ارائه نماید.

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورا ـ سیدجواد ساداتی‌نژاد

اصلاحیه ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22674 – 1401/10/28

شماره 9000/73407/100 – ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

جناب آقای دکتر اکبرپور

رئیس محترم هیأت‌مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور

روگرفت اصلاحیه ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی شماره 9000/73107/100 مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ریاست محترم قوه‌قضائیه در خصوص “ احراز عنوان ضابط دادگستری” به منظور درج در روزنامه رسمی به پیوست ایفاد می‌گردد.

مدیرکل دبیرخانه قوه‌قضائیه ـ مسعود ستایشی

 

شماره 9000/73107/100 – ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

اصلاحیه ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری

در اجرای تبصره ۲ ماده ۳۰ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری، ماده ۱۸ آئین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری مصوب ۱۳۹۸/۶/۱ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

ماده ۱۸ ـ به منظور رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی، کارت ویژه ضابط دادگستری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه، بر اساس اطلاعات هویت‌سازمانی آن‌ها به شرحی که توسط دستگاه امنیتی ذی‌ربط مشخص و معرفی می‌شود، صادر خواهد شد.

رئیس قوه‌قضائیه ـ غلامحسین محسنی اژیه

نظریه‌‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده‌واحده و تبصره (۴) الحاقی به “ قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران”

منتشره در روزنامه رسمی شماره 22674 – 1401/10/28

1103 [این شماره مربوط به ترتیب درج هر نظریه در روزنامه رسمی کشور می‌باشد.]

شماره ۱۰۰۳۵۶/هـ ب ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۴۹۱۸۷/ت ۵۹۳۶۲ هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸، موضوع: “اساسنامه صندوق ملی مسکن”، متعاقب بررسی‌ها و اعلام‌نظر مقدماتی “هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین” و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به “قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی” و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام‌نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این‌جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

“۱ ـ طبق ماده (۷) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب ۱۳۶۶ ـ اعتبارات مصوب در قانون بودجه، برای مصرف یا مصارف معین به تصویب رسیده است و نمی‌توان آنها را در محلی غیر از محل مربوط هزینه نمود. بنابراین، ماده (۴) مصوبه مبنی بر تجویز پرداخت سرمایه اولیه صندوق “از محل بودجه عمومی” از حیث اطلاق و مشتمل نبودن به قید “مصوب مربوط” که شامل اعتبارات مصوب برای سایر امور نیز می‌شود، مغایر قانون است. ۲ ـ بر اساس تبصره (۵) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی ـ مصوب ۱۳۷۲ ـ امکان انتخاب “سازمان حسابرسی” و نه “اعضای آن” به عنوان بازرس قانونی به دستگاه‌های اجرایی داده شده است. بنابراین، ماده (۱۵) مصوبه مبنی بر امکان انتخاب “اعضای سازمان حسابرسی” به عنوان بازرس قانونی، مغایر قانون است.”

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید:

قوانین دهه دوم اسفند ۱۴۰۲

قوانین منتشره از 1402/12/11 لغايت 1402/12/20 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   قانون الحاق يک بند به تبصره…

سایر مصوبات دهه اول اسفند ۱۴۰۲

سایر مصوبات منتشره از تاریخ 1402/12/01 لغایت 1402/12/10 در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران   مصوبات جلسه پنجاه سوم…
keyboard_arrow_up